Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Häst och löneutmätning

Kan man köpa en häst/ställa sig som ägare på en häst under tiden man har löneutmätning?
Hästen i fråga kommer kosta 1 kr (alltså vara bortskänkes)

Lär ju vara dyrare för kfm att ta hand om hästen om den inte är en dyr häst som du fått billigt. Du får ju ha bil som har lågt värde

Sålänge hästen inte e nån kändis häst värd massor av pengar så ska de va lungt :)

Jag har 2 hästar och löneutmätning. Aldrig varit på tal att de skulle utmäta dem. När de var här på besök en gång frågade de vad det var för hästar. Jag sa att det var mina men att de inte är värda något.

På KF's hemsida står att de kollar svenska galoppförbundets och Stc's register när de gör registerkoll. Är väl för att se om man har häst som drar in en massa pengar och därmed har ett värde. Jag är registrerad som ägare i ett av registrerna men de har aldrig ställt några frågor om det. Antar att det är för att hästen nu skulle ha varit över 20 år, och saknar tävligsresultat som inneburit massa pengar. Han lever inte längre, men jag har inte haft orken psykiskt att skicka in hans pass för makulering , så enligt registret är han fortfarande i livet :-(. Min egna uppfödning som jag levde med i mer än 20 år. Så du kan vara lugn om den inte är värd massor, och att de får den vetskapen :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp