Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Här igen… måste prata av mig

Var ett tag sen jag skrev här. Då hade jag en plan.
Men sen hamnade jag i en depression och planen gick åt skogen.
Jag började spela igen. Tog flertalet lån från dem 3 från Luma finans, viaconto, Vivus osv.
Nu sitter jag här och Binly har jag missat med 30 dagar. Jag har 1 månad kvar tills alla mina 12 förfrågningar på UC försvinner. Och då kommer jag kunna ta ett lån för att lösa dem. Men är så otroligt rädd för hur fort det kommer gå till kronofogden innan jag kan rädda det här.

Jag har berättat för min man om mitt spelmissbruk och jag trodde han skulle lämna mig. Tvärtom. Han står kvar. Så nu är jag helt besluten att det här ska fixa sig. Jag har kontaktat spelberoende gruppen här i kommunen och ska på möten snart. Sambon har även hand om all ekonomi nu. Finns inte en krona på mitt konto längre. Han ska sköta allt.
Men samtidigt så orkar jag inte leva. När jag åker i bilen så tänker jag fan vad skönt det skulle vara att bara sätta bilen i ett träd och hoppas att de avslutas fort.
Jag har riskerat att kronofogden ska ta vårat hus, våra bilar och allt. Jag har varit så dum i huvudet.
Allt är skit bara.
Vet inte bara hur jag ska orka. Vet inte ens varför jag skriver. Orkar bara inte mer.

Var ett tag sen jag skrev här. Då hade jag en plan.
Men sen hamnade jag i en depression och planen gick åt skogen.
Jag började spela igen. Tog flertalet lån från dem 3 från Luma finans, viaconto, Vivus osv.
Nu sitter jag här och Binly har jag missat med 30 dagar. Jag har 1 månad kvar tills alla mina 12 förfrågningar på UC försvinner. Och då kommer jag kunna ta ett lån för att lösa dem. Men är så otroligt rädd för hur fort det kommer gå till kronofogden innan jag kan rädda det här.

Jag har berättat för min man om mitt spelmissbruk och jag trodde han skulle lämna mig. Tvärtom. Han står kvar. Så nu är jag helt besluten att det här ska fixa sig. Jag har kontaktat spelberoende gruppen här i kommunen och ska på möten snart. Sambon har även hand om all ekonomi nu. Finns inte en krona på mitt konto längre. Han ska sköta allt.
Men samtidigt så orkar jag inte leva. När jag åker i bilen så tänker jag fan vad skönt det skulle vara att bara sätta bilen i ett träd och hoppas att de avslutas fort.
Jag har riskerat att kronofogden ska ta vårat hus, våra bilar och allt. Jag har varit så dum i huvudet.
Allt är skit bara.
Vet inte bara hur jag ska orka. Vet inte ens varför jag skriver. Orkar bara inte mer.
Du har tagit det första, jätteviktiga steget o berättat för din man. Är så jätteglad att han tog det bra och stöttar dig! Och att han kan sköta hela ekonomin hemma. Var glad för detta.. jag själv stog ensam med min ångest om spelmissbruket,berättade endast för föräldrar men aldrig sambo, och än idag då jag är spelfri sedan snart 2år vet inte sambon om spelmissbruket jag hade då jag vet 100% att han aldrig hade tagit det bra.. Så där har du en jättebra partner! Är en bra anledning att leva, du har någon i ditt liv som verkar älska dig mycket.

Ett annat bra steg är att du tagit hjälp för ditt problem- du är på rätt väg ,fortsätt där. Dem är experter och du kan även få vidare hjälp med annat där.

Blir det så katastrofalt så fan, kronofogden får det bli, och därifrån har flera här mer erfarenhet om och kan säkert tipsa bättre MEN det KOMMER lösa sig tillslut.
Du har tagit tag i grundproblemet, jättebra o håll dig till det nu. Jag lovar att det kommer bli bättre o bättre nu när du slutar med spelandet.

Pengar löser sig, pengar kommer o går. När alla dina ff försvinner kan du nog ta ett samlingslån o kanske spara flera tusen som annars läggs ner på demdär högkostnadskrediterna, hur är dina förutsättningar? Totala Skuld?

Jag förstår hur du mår, du är inte ensam. Kan dock säga att jag var nära döden ett par år sedan då jag var med om en bilolycka(som passagerare), inte kul alls och i dendär sista sekunden innan krocken kom så fick jag en bild i huvvet av alla i min familj o gud vad jag kände att jag älskade dem och inte tänkte släppa taget om dem, och bad till gud o klara mig ur dethär. En annan människa som valde o va oansvarig tog nästan dehär ifrån mig, men vi klarade oss alla. Fick opereras. Är så tacksam över att överlevt,och sedan dess uppskattar jag saker så mycket mer i livet.

Flera år efter detta kom spelmissbruket- när det blev katastrofalt kände jag dock aldrig att det inte var värt o leva eftersom jag fick en aning o uppleva det. Man vill ej det, men förstår att det känns så.

Det jag vill säga med detta, förstår dig precis, men tro mig, det är inte vad du vill och det är inte lösningen. Det kommer lösa sig på annat sätt. Förstår precis hur du känner, del av den ångesten är hur mycket man förstört för sig och sin ekonomi och dels att sluta med ett sånt beroende i sig är jobbigt och ger än mer ångest.

Du kommer få hjälp nu, heja dig!! Du klarar detta.

Senast ändrad:
Så skönt att du berättat för din sambo, nu bär du inte längre på detta hemska själv! Fint att sambon stöttar dig.
Binly kommer inte gå till Kf efter bara 30 dagar så du hinner rädda det om du kan ta ett samlingslån i mars?
Hur stort belopp rör det sig om?
Du kanske ska gå och prata med någon professionell för din egen skull.
Glöm aldrig att du är så mkt mer värdefullare och viktigare än pengarna du lånat, pengar är bara pengar.
Hoppas du känner dig bättre snart <3

Vad tråkigt att du hamnade i en depression igen, men jag tror nog att du tar dig ur det här.
Ett första steg i rätt riktning är ju att du både orkat och vågat berätta detta både för oss och för din man.
Bara det att du vågat berätta för din man ger dig nog både direkt och indirekt bättre självförtroende. Otroligt bra gjort av dig!
Tråkigt och hemskt allting som du går igenom, men nu kan det bara bli bättre tänker jag.

Sen kommer jag att behöva låta lite hård nu kanske, men det är i all välmening jag säger detta:)

Bra att din man har kontroll över ekonomin, det är jobbigt för er båda säkert men kanske får vara så ett tag framöver fram tills det att du får kontroll på dig själv och ekonomin igen tänker jag?
Du bör verkligen sätta dig på spelpaus, finns ingen anledning att inte göra det i ditt fall skulle jag säga. Du behöver både tro, våga och vilja att det ska till en förändring om det ska ske en förändring och spelpaus är ett steg i rätt riktning.
Efter att du eventuellt tagit något lån som du nämner i din text för att släcka bränder så behöver du ju spärra dig från alla lån. Blir lätt annars en ond spiral som du lätt kan fastna i om och om igen fram tills det att du hamnar hos kronofogden.
Jag tror att Binly inte hinner skickas vidare till Kronofogden, det kan ta någon månad innan det sker.
Men innan du skuldsätter dig (igen) om nu din man också vet om detta.
Kan han kanske hjälpa dig att betala in? Man börjar ju i den änden först tänker jag. Sen kanske han varken har den ekonomiska möjligheten eller lusten. Men det är mitt klokaste råd till dig.
Du pratar om att du satt huset på spel osv, det stämmer mycket väl det. Men…du har ju faktiskt inte hamnat där ännu och ska ju absolut kämpa för att inte hamna där heller så nu behöver du vara stark och blicka framåt.
Jag kan inte föreställa mig det helvete du just nu går igenom men att ge upp ditt liv skulle vara helt förfärligt. Du är säkert älskad av många och inte minst din man, ni två behöver kämpa tillsammans och kommer ju att behöva varandra som allra mest nu under dessa omständigheter.
Jag anser att du behöver prata med någon professionell psykolog eller liknande som du kan få hjälp av.

Slutligen tror jag att du ror detta i land tillsammans med din sambo och jag tror på dig (er)!
Vi alla står bakom dig här på forumet <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp