Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hälsa ModeratorBotten välkommen

..och där fick den direkt en klassiker att bita i som första live test:
Samla lån ---> Hur stort samlingslån kan jag få med 600 000 kr i skulder och bra UC?

1. Hur fungerar ModeratorBotten och hur påverkar AI forumets ordning?
2. Stora Skuldsaneringsguiden – Hur maximerar jag mina chanser till skuldsanering?
3. Småprat, tips och allmänna frågor om lån – stora tråden

Den sista där blev inte helt korrekt. Den försöker behålla en del av den gamla titeln, vilket blir fel när man kör in en redan lång titel. Som sagt, ska bara användas på under 20 tecken titlar. Märker också att det kan bli problem när tråden inte är en fråga, mer ett statement. Modifierade prompten och fick då istället för LUG: "Guide till skuldsanering: tips, strategier och vanliga frågor".
Jag som hade läst slarvigt, därav jag tog bort inlägget rätt snabbt. Tänkte att titlar över 20 tecken skulle kortas ner till under 20 tecken. Men det är att alla titlar ska innehålla över 20 tecken och botten ska hjälpa till att göra titlarna mer beskrivande.

Det låter mer rimligt :)

Jag som hade läst slarvigt, därav jag tog bort inlägget rätt snabbt. Tänkte att titlar över 20 tecken skulle kortas ner till under 20 tecken. Men det är att alla titlar ska innehålla över 20 tecken och botten ska hjälpa till att göra titlarna mer beskrivande.

Det låter mer rimligt :)
Japp, det är extremt svårt att skriva en beskrivande titel på under 20 tecken. Blir ofta att för generellt eller som ett klick bait.

Det här med automatiska titlar har blivit en riktig hit känner jag. Kanske ska skruva upp minimikraven från 20 till 40 tecken?

Här är några exempel nu senaste tiden:
  • Kan Kronofogden utmäta parkeringsplats jag hyr ut till bekant?
  • Vad händer om pantbrevet är högre än husets försäljningspris?
  • Inledande skuldsanering – vad betyder min betalplan och beloppet?
  • Maximera sparade föräldradagar – tips för uttag vid röda dagar?
  • Kan Kronofogden ta bilen vid krav eller krävs utslag först?
  • När är skuldsaneringen helt avslutad – beslutsdatum eller sista betalning?
  • Tar Swedbank Pay UC vid fakturaköp 2025? Erfarenheter?
  • Fått hela lönen trots löneutmätning – vad ska jag göra nu?

Senast ändrad:
Det här med automatiska titlar har blivit en riktig hit känner jag. Kanske ska skruva upp minimikraven från 20 till 40 tecken?

Här är några exempel nu senaste tiden:
Kan Kronofogden utmäta parkeringsplats jag hyr ut till bekant?
Vad händer om pantbrevet är högre än husets försäljningspris?
Inledande skuldsanering – vad betyder min betalplan och beloppet?
Maximera sparade föräldradagar – tips för uttag vid röda dagar?
Kan Kronofogden ta bilen vid krav eller krävs utslag först?
När är skuldsaneringen helt avslutad – beslutsdatum eller sista betalning?
Tar Swedbank Pay UC vid fakturaköp 2025? Erfarenheter?
Fått hela lönen trots löneutmätning – vad ska jag göra nu?
Tycker det blir för rörigt med för långa trådnamn så en avvägning krävs helt klart.
Vill man hålla det kort borde man få göra det, men det måste vara förklarande och inte bara skriva "Hjälp" eller "Vad ska jag göra?"

Tycker det blir för rörigt med för långa trådnamn så en avvägning krävs helt klart.
Vill man hålla det kort borde man få göra det, men det måste vara förklarande och inte bara skriva "Hjälp" eller "Vad ska jag göra?"
Det är bra feedback.

En variant vore att låta AI kontrollera om titeln är beskrivande redan, om inte skriva om. Något mer jobb dock att få det bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp