Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hälsa ModeratorBotten välkommen

@ModeratorBotten har nu registrerat sig på forumet... En AI driven bot (en dator alltså) som ska hålla ordning och reda här.

Jag har jobbat en del med AI på senare tid, och insett att det finns en del uppgifter AI kan hjälpa till med här på forumet. Så det är bara att slänga sig ut med huvudet först!

Just nu är det mesta på idéstadiet, men som en start kommer den att hålla koll på nya medlemmar så att inläggen uppfyller reglerna. Nästa puck är att döpa om nya titlar som endast innehåller ett ord, till något mer beskrivande.

Det är bara till att klaga om något inte blir bra. Två steg fram och ett steg bak, eller två bak.

Kul med AI, tror att det kommer funka bra på sikt.

@ModeratorBotten Går det att ställa frågor till dig?
Nej tyvärr, det blir en annan bot. Jag har faktiskt funderat på det, men det finns några problem. AI hallucinationer... Ämnen på det här forumet är ibland väldigt svåra för en AI att ge råd om. Får jag Samlingslån? Vad säger KFM om detta? Båda dessa ämnen vet AI väldigt väldigt lite om. Men den svarar gladeligen iaf.

En variant vore att låsa upp möjligen för några få som vet hur man ska använda den, dvs ställa rätt frågor.

En professor som går igenom marknaden varje söndag. Men brukar ha någon typ av övning i slutet av sina videos. Igår så gick han igenom AI från minut 56 till slutet på videon.

Pratar om hur snabbt AI utvecklas, hur viktigt det är att hänga med i svängarna och hur man kan ge instruktioner och inputs på ett effektivt sätt för att få önskat utfall. Samt visade ett par exempel på hur det kan användas. AI är inte bara Chat gpt och en halvdålig chatbot längre utan det uppdateras med nya funktionaliteter, användningsområden och tränas i rasande takt till att bli mer och mer likt en expert.

Har man tidigare haft inställningen liknande mig att detta med AI bara är trams som ger felaktig information hälften av gångerna så kommer man snabbt börja få ändra inställning mot AI. Det har redan börjat bli en del av vår framtid och kommer gå fort.

För mig börjar det bli en helomvändning från att vara skeptiskt mot AI till att öppna ögonen och inse i takt med utvecklingen, förbättringarna och fler användarområden med AI att det är något man ska vara positiv till och ta väldigt seriöst eftersom det kommer vara en del av vår vardag för resten av livet både privat, i utbildning och i jobb och ett viktigt vardagligt verktyg. Med hjälp av att vara bra på AI dagligen kan göra många saker mer effektivt.

Destå snabbare man blir bra på det, mata in data och förstå hur man kan använda det, destå större fördel har man och destå snabbare blir man effektiv. Kommer bli ett fokusområde för mig under 2025 och framåt att lära mig dessa olika programvaror inom AI och inmatning ordentligt

Jag tyckte denna video var väldigt intressant gällande ai agenter för dom som har 50 minuter över (sista 50 minuterna av videon) och vill kika.

Senast ändrad:
Nu förstår jag vad de menar på Nyheterna med att AI tar över jobben, nu blev jag och @Lasseman arbetslösa alltså :facejoy:

Nä skämt å sido, jag välkomnar nya kollegan och det ska bli kul att se utfallet :)

Nu förstår jag vad de menar på Nyheterna med att AI tar över jobben, nu blev jag och @Lasseman arbetslösa alltså :facejoy:

Nä skämt å sido, jag välkomnar nya kollegan och det ska bli kul att se utfallet :)
Kanske kan bli mer jobb också då den eventuella kommer hitta fler tveksamma inlägg

Nu är @ModeratorBotten :polis: igång på riktigt. Alla nya inlägg kontrolleras nu med hjälp av AI så att de följer reglerna, vid flaggning så får vi moderatorer en notis. Absolut inte 100% vattentätt men känner att det är en riktigt bra början. Den har även sökt igenom en del äldre problematiska trådar och dolt ett antal inlägg.

Undra ja om något forum i Sverige har något liknande....

@ModeratorBotten ändrar nu alla titlar under 20 tecken till något mer beskrivande, automatiskt (hädanefter). Så antingen kan man vara lat när man postar och bara skriva ett ord, så fixar den det efter ett tag. Eller skriva över 20 tecken om man inte vill få en snigel på näsan...

Vi säger denna tråd som exempel som har 31 tecken om jag räknar rätt: ”Hälsa ModeratorBotten Välkommen”, min tråd: ”LUP - Stora Skuldsaneringsguiden” 32 tecken, ”Den Stora Tråden om allt - Småprat, tips mm” 43 tecken. Eller om jag skapar en ny tråd som heter ”Omprövning deklaration” 22 tecken.

Vad skulle de nya titlarna vara med denna regel?
1. Hur fungerar ModeratorBotten och hur påverkar AI forumets ordning?
2. Stora Skuldsaneringsguiden – Hur maximerar jag mina chanser till skuldsanering?
3. Småprat, tips och allmänna frågor om lån – stora tråden

Den sista där blev inte helt korrekt. Den försöker behålla en del av den gamla titeln, vilket blir fel när man kör in en redan lång titel. Som sagt, ska bara användas på under 20 tecken titlar. Märker också att det kan bli problem när tråden inte är en fråga, mer ett statement. Modifierade prompten och fick då istället för LUG: "Guide till skuldsanering: tips, strategier och vanliga frågor".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp