Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gurkspastejens resa från speltorsk till skuldfri

Stort tack för dina fina ord, verkligen peppande!
Jag ska uppdatera när det börjar bli lite mer aktuellt med att extraamortera i höst! :)
Samma här. Har 4 lån och en kredit på sammanlagt 418.000 ska amortera ner till 350.000 och sedan fixa ett samlingslån. Om cirka ett år. Känns ok

Löningsuppdatering:

Extraamorterade 2000kr hos Anyfin nu vid löning för det kändes bra.

Totalt blanco ligger nu på ca 535k, sakta men säkert går det neråt…

Att ta hand om sina egna misstag och börja jobba mot en bättre framtid är definitivt den ”sköna” känslan med att beta ner sina skulder.

Tack för peppen jag fått i tråden, man känner sig verkligen inte ensam!

trevlig sommar!

Uc betyget skuttade ner från 6,7 till 5,5 såg jag nu i Kreddy appen, kul och lite motiverande att se det gå neråt. :)

Liten uppdatering: 3 till ff har gått ut nu och betyget nere på 5,1 så det börjar närma sig. Totalt 17ff kvar, 1 går ut nu om någon dag.

Jag kommer skicka in 5k extra på Anyfin vid löning denna månad också :)

Jag som inte har så bra koll… När det är dags att söka nytt samlingslån i vår, hur länge ska jag vänta ut sista ff? 10 dagar? En vecka?

Blancoskuld just nu:
Anyfin: 39 267kr (-5000kr extra amortering om 3 veckor)
Collector 1: 44 249kr
Collector 2: 445 659kr
Totalt alltså: 529 175kr i blancoskuld.

Jag har även ett bolån som jag kan lägga in när jag uppdaterar men jag känner inget större behov av det då det är simpelt 2% amortering där.

Senast ändrad:
När sista förfrågan gått ut så uppdateras det direkt på Min UC. Vill du vara säker på att det satt sig i systemen ordentligt kan du vänta 2 arbetsdagar extra för att vara säker.

Läste genom tråden nu. Kul att läsa hela trådar på en gång ibland för då ser man ju verkligen tydligt hur det steg för steg går åt rätt håll. Det bildar en positiv rörelse och ett mönster. Vet ju själv när man är inne i det så känns inte en Klarnainnbetalning eller extraamortering så märkvärdig (mer att man funderar på om man "slösar" bort pengar som kanske kunde sparas/investeras), men det är ju verkligen alls de små stegen som leder oss fram till målet.

Fortsätter följa :)

Läste genom tråden nu. Kul att läsa hela trådar på en gång ibland för då ser man ju verkligen tydligt hur det steg för steg går åt rätt håll. Det bildar en positiv rörelse och ett mönster. Vet ju själv när man är inne i det så känns inte en Klarnainnbetalning eller extraamortering så märkvärdig (mer att man funderar på om man "slösar" bort pengar som kanske kunde sparas/investeras), men det är ju verkligen alls de små stegen som leder oss fram till målet.

Fortsätter följa :)
Jag tycker synd om dig om du läst hela tråden haha, måste varit väldigt hoppande med mina formuleringar :D

Ja jag håller med, mycket tankar om det är värt att extraamortera eller inte men egentligen är det en "no-brainer" när man insett det slutgiltiga målet. Det gäller att hålla disciplinen, det har ju varit svårt för mig senaste 4-5 åren då jag är spelmissbrukare och just disciplinen som varit problemet. Jag känner inget vidare sug för att spela längre och jag är mer än nöjd med min livssituation (förutom blancolån på en halvmille med hög ränta lol)

Tack för du läst och kul att följa din tråd också!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp