Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gravid och skuldsanering

Får jag fråga vilka fonder du söker? Om de inte är lokala dvs.
Bland annat Majblomman, Lions och FVO. Mycket går efter behov och situation, går även att söka via kurator inom exempelvis psykiatrin då vissa mottagningar/sjukhus har egna fonder/koll på vad som finns öppet att söka.

...och för att inte glömma vad gäller att söka fonder: Vissa kräver läkarintyg, en del räcker det med intyg från diakon, bvc eller skolsköterska som intygar behovet för barnen. Intyg från läkare kan man ibland få betala för men de övriga har inte jag varit med om att de tar betalt för intyg.

Wow det var generöst av Kronofogden. Jättetråkigt med skilsmässa men först förkortad betalplan och sen ny betalplan på 0 kr månaden? Vilken livsjackpot! Satte sig inga borgenärer sig på tvären?
Vad är generöst där? Dom gör en beräkning utrymme saknas, då är det 0plan. Typ 30% av alla skuldsaneringar har det.

Jag har inget svar på din fråga, men vill bara önska dig lycka till och hoppas allt löser sig för dig. Man är inte sämre mamma för man har skuld sanering och hoppas allt blir bra för dig. Stort grattis till tillskottet i magen och önskar er all lycka ❤️

Vad är generöst där? Dom gör en beräkning utrymme saknas, då är det 0plan. Typ 30% av alla skuldsaneringar har det.
För att jag har erfarenhet att borgenärer sätter sig på tvären på allt som går så i mitt huvud skulle detta vara omöjligt. Likadant handläggare som är stenhårda och nekar skuldsanering för man har en leasingbil för 2500 kr när 30% som du skrev får godkänt med nollplan? Men det är ju jättebra att det är så här och borgenärerna inte har något att säga till om och att så många får dessa upplägg vilket jag personligen tycker är generösa.

Nej, ingen satte sig emot omprövningen då jag med min sjukpenning och numera timanställning har lägre inkomst än när jag var gift. Så det fanns/finns inget betalningsutrymme då inkomsten efter skilsmässan minskade markant och har inte har ändrats efter dess. Jackpott vet jag inte om det är,men det går precis runt varje månad och är en mer hanterbar vardag idag än vad det var innan skuldsaneringen blev beviljad. Sen är det ju så att även om december och juni är betalningsfria oavsett hur betalplanen ser ut gör inte det till eller ifrån för mig. Jag har inte möjlighet att "behålla" något de månaderna i och med betalplanen är 0:-, så jag har inte möjlighet till buffert på det sättet som en del som har betalplan med ett belopp per månad har. Men å andra sidan så vet jag exakt hur ekonomin ser ut från månad till månad, så jag kan ändå planera. Har man dessutom barn och låg inkomst finns det möjlighet att söka fondmedel från olika fonder om man exempelvis har låg inkomst för något extra till barnen. Inte lika med att man får bara för att man söker men ett sätt att göra vardagen lite trevligare för dom. Och så länge fondmedel går till en specifik sak så ska det inte påverka skuldsaneringen.
Jag personligen har aldrig tänkt på att 0-plan faktiskt innebär att man heller inte har betalningsfria månadernas "plus" att "se fram emot". Att en 0-plan faktiskt har sin vinkel in av svårigheter.
Tack för att du upplyste mig om det för jag har tidigare varit "avundsjuk" på de med 0-plan.

För att jag har erfarenhet att borgenärer sätter sig på tvären på allt som går så i mitt huvud skulle detta vara omöjligt. Likadant handläggare som är stenhårda och nekar skuldsanering för man har en leasingbil för 2500 kr när 30% som du skrev får godkänt med nollplan? Men det är ju jättebra att det är så här och borgenärerna inte har något att säga till om och att så många får dessa upplägg vilket jag personligen tycker är generösa.

En nollplan är ju bara ett resultat av ens inkomst och det kostnader man ska ta hänsyn till i en skuldsanering. Har du tex låg pension eller försörjningsstöd är det ofta 0. Jag tror inte det inte är så många som invänder mot de förslagen. Innebär ju tex mindre administration för borgenärerna än en med betalplan.
Att ha en kostnad på 2500 kr för en ny bil som riskerar att stjälpa en betalningsplan, alternativt skulle kunnat betalats med på skulder är liksom något helt annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp