Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gravid med löneutmätning

Jag har en fundering gällande löneutmätning som jag hoppas att någon kan svara på. Om man har löneutmätning och blir gravid, hur fungerar det? Det är ju försäkringskassan som betalar ut föräldrapenning. ”Pausas” löneutmätningen då och man får 80% av sin lön via försäkringskassan som man normalt skulle ha fått om man inte hade haft löneutmätning? Menar att summan man får ut för föräldrapenning är inte tillräckligt hög för att det ska finnas pengar över till KF. Eller hur fungerar det?
Tacksam för svar, men behöver inte ha råd gällande att bli gravid eller låta bli. Det här är en rent ekonomisk fråga gällande hur det fungerar med KF och löneutmätningen när man får föräldrapenning från Försäkringskassan

Föräldrapenning precis som lön kan utmätas om jag förstått saken rätt.

Föräldrapenning precis som lön kan utmätas om jag förstått saken rätt.
Ja men det vet jag, men jag kommer inte ha så hög föräldrapenning så det kommer antagligen inte kunna dras något när jag eventuellt skulle ha föräldrapenning. Det är det jag undrar, om KF inte kan dra något pga för låg inkomst, vad händer då?

Ja men det vet jag, men jag kommer inte ha så hög föräldrapenning så det kommer antagligen inte kunna dras något när jag eventuellt skulle ha föräldrapenning. Det är det jag undrar, om KF inte kan dra något pga för låg inkomst, vad händer då?

Då dras ingenting till skulderna.

Är du ensamstående så är det sådär enkelt som du fick svar. Är du sambo/gift så kan det gå att dra ändå, din sambo förväntas helt enkelt stå för större del av gemensamma kostnaderna.

Är du ensamstående så är det sådär enkelt som du fick svar. Är du sambo/gift så kan det gå att dra ändå, din sambo förväntas helt enkelt stå för större del av gemensamma kostnaderna.
Ja det är väl mest vad som händer om det inte går att dra något till KF som jag funderar över. Ligger skulderna bara kvar hos KF i väntan på att jag har högre inkomst så det går att börja betala igen? Förstår såklart att skulderna ökar pga räntor.

Ja det är väl mest vad som händer om det inte går att dra något till KF som jag funderar över. Ligger skulderna bara kvar hos KF i väntan på att jag har högre inkomst så det går att börja betala igen? Förstår såklart att skulderna ökar pga räntor.
Ligger kvar eller återkallas av sökande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp