Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Granskad av skatteverket - vanligt?

Jag är orolig att bli granskad, allt stämmer i min deklaration och ska få tillbaka ganska mycket med de ändringar jag gjort (underskott av kapital mm) men är nu orolig att de tar ut den för granskning och att jag inte får nån skatteåterbäring i juni som jag räknat med! Nån här på forumet som blivit granskad eller vet hur vanligt det är?

Varför skulle du bli granskad? Har du gjort stora avdrag för resor el. dubbelt boende?

Jag är orolig att bli granskad, allt stämmer i min deklaration och ska få tillbaka ganska mycket med de ändringar jag gjort (underskott av kapital mm) men är nu orolig att de tar ut den för granskning och att jag inte får nån skatteåterbäring i juni som jag räknat med! Nån här på forumet som blivit granskad eller vet hur vanligt det är?

Borde du inte fått meddelande om det att du blir granskad i så fall?

Det är ju snart dags att få ut pengarna

Borde du inte fått meddelande om det att du blir granskad i så fall?

Det är ju snart dags att få ut pengarna

Skatteverket har tills november på sig att ta ut deklarationer för granskning. Så det enda man kan göra om man inte hört något före 4.e juni är att logga in på sitt Skattekonto då och se om man får pengar. Risken att granskas i år är bla. för de som gjort större ändringar än det finns i den förifyllda deklarationer.

Jag åkte på granskning ett år men då hade jag avdrag på 150k för dubbelt boende

Jag åkte på granskning ett år men då hade jag avdrag på 150k för dubbelt boende

Du hade alltså ändrat din deklaration med 150K mer än som fanns i den förifyllda och det är ju sådant de tittar på i år så har man inte fått något brev innan den 4:e juni så får man logga in då och titta.

Hur står det 4:e juni om man får pengar tillbaka?

Jag har ändrat i skattedeklarationen på underskott av kapital och reseavdrag, men det känns som de flesta gör ändringar? Men jag är ändå orolig för jag har räknat med dessa pengarna i Juni och undrar därför hur vanligt det är att bli granskad. Har gjort ändringar på kanske 60 000 kr..

Om man bir granskad får man inte sin inkomst uppdaterad förrän i november då?? Det går inte, jag måste ansöka om samlingslån nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp