Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Grandvik, förbjuds låna ut pengar

Fruktansvärt ocker på räntor och påslag och uttag av KF-avgifter som dom aldrig haft en kostnad för. Vilken ful affärsidé att driva in pengar på lögner.

Vi måste väl Kunna göra något åt detta
Är det någon som vet hur man går vidare när de lägger på så här mycket ocker ränta och nu dessutom är under luppen och inte får låna ut mer

Vi måste väl Kunna göra något åt detta
Är det någon som vet hur man går vidare när de lägger på så här mycket ocker ränta och nu dessutom är under luppen och inte får låna ut mer

Enda man kan göra är att låta tingsrätten avgöra.

Har ett lån hos kreditkontot på sek6000 som jag tog i augusti. Nu har jag en månad som har gått från inkasso till KFM. Mailade dem och sa att jag ville ha en avbetalningsplan och de svarade :
"Vi kan tyvärr inte erbjuda avbetalningsplaner här på Kreditkontot.

Detta ärendet har gått vidare till KFM nu och för att vi ska kunna återkalla detta så måste hela skulden lösas.

Att lösa lånet idag kostar 9623 kr."

Hur kan det öka så?

Har ett lån hos kreditkontot på sek6000 som jag tog i augusti. Nu har jag en månad som har gått från inkasso till KFM. Mailade dem och sa att jag ville ha en avbetalningsplan och de svarade :

Detta ärendet har gått vidare till KFM nu och för att vi ska kunna återkalla detta så måste hela skulden lösas.

Hur kan det öka så?

Har du fått en specifikation på siffrorna? Om inte begär ut det. Om du anser att det är fel, bestrid ärendet hos kronofogden. Vill de då skicka till tingsrätten så måste de ju redogöra för sitt krav. Händer ofta att summan blir plötsligt lägre då....

Hur kan det öka så?

förmodligen har de ju problem eftersom de inte kan skapa nya avbetalningsplaner.Jag har på kortlån och de kan inte erbjuda mig det heller fast det står i deras villkor och även på mejlen de skickat att det går bra att höra av sig om man inte kan lösa hela skulden på en gång.så jag mejlade och sa att jag inte kan betala hela skulden och inte heller hela beloppet på förfallna fakturor. men denna gång är de inte lika tillmötesgående.
jag har bett om en spec för kostnader och räntor så får vi se om jag får nåt tillbaka.
jag måste betala förfallna fakturor för att de ska återkalla har de svarat. Så har de aldrig gjort förut!

Gravik

Oj vilka skojare, hamnade hos kronofogden och med den räntan dom tar kommer det att ta tid för mig att kunna betala av min skuld. Nu är jag i alla fall klar med alla sms-lån

Nu gäller det att vara listig!

Om de har hamnat i problem så bör ni överklaga ALLA ärenden till tingsrätten. De kommer inte ha en chans att hinna med alla ärenden, särskilt inte när det rör mindre belopp. Det kommer dessutom bli fruktansvärt dyrt för dem att ha anställda som sköter det hela med tanke på att de inte ens får låna ut längre.

"Under denna period kommer Grandvik ej att bevilja några nya krediter. Befintliga lån löper vidare enligt avtal."

Bestrid, bestrid, bestrid. Låt tingsrätten avgöra och använd er av invändningen ocker samt att de brustit i sin kreditprövning... De kommer inte få det roligt framöver.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp