Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia skulld som går till kronofogden idag.

Hej min avbetalning hos Gothia går vidare till kronofogden . Jag har ingen möjlighet att betala in beloppet på avbetalning.just nu.
Så min fråga är om det på något sätt går att göra så att Gothia kan åter kalla skulden och få en ny avbetalning,? Önskar gärna svar

Hej min avbetalning hos Gothia går vidare till kronofogden . Jag har ingen möjlighet att betala in beloppet på avbetalning.just nu.
Så min fråga är om det på något sätt går att göra så att Gothia kan åter kalla skulden och få en ny avbetalning,? Önskar gärna svar
Du kommer vara tvungen att betala in en klump summa för att dem ska dra tillbaka det och starta en ny plan. Ligger du på lite så behöver det nog inte vara så stor summa alls men är ju olika från fall till fall

Hej
Ska jag vänta tills kf hör av sig då och sedan kontaktar jag Gothia igen,? Skullden är på ca 60,000 vad tror ni summa skulle bli ?

Hej
Ska jag vänta tills kf hör av sig då och sedan kontaktar jag Gothia igen,? Skullden är på ca 60,000 vad tror ni summa skulle bli ?
Behöver inte vänta in det ju snabbare du kontaktar Gothia ju bättre. Är svårt att säga kan vara 1000 kan vara 20.000

Hej
Förmodligen blir det svårt oavsett hur du gör. Men jag skulle misstänka att det är lättare att nå en uppgörelse innan det är ett ärende hos Kfm. Ring direkt, eller e-posta om du tycker det känns bättre.

Har betalplanen redan sagts upp och skulden skickats till Kf? Eller kommer det att göras inom den närmsta tiden? Om skulden fortf ligger hos Gothia så ring omedelbart och be och böna om en betalfri månad alt betala 0 den här månaden och betala dubbelt nästa.
Jag har fått hjälp av Gothia flera gånger, trots att de är svåra (beror på vem man pratar med).
En gång när jag inte kunde betala månadsbeloppet så fick jag dela det med tre och betala 1/3 del månad 1 och resten las på lägst att betala under månad 2 och 3.
Det viktigaste är att man hör av sig innan det är försent (vilket det brukar vara nån dag efter förfallodatum).

Tack till er och framför allt till dig Myran som alltid ger hopp o stöd för oss alla här inne.❤️

Jag ringde idag,fått jätte bra hjälp , så nu klarar jag fakturan utan att hamna hos kronofogden.
Tänk bara på att det är viktigt att betala i tid för annars kan de snabbt skicka till kf.
Om du klarar av att betala i tid under ca 6 mån så kan du ringa och fråga om du kan få fryst ränta mot att du höjer din betalning med exempelvis 200-300 kr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp