Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gothia / Riverty

Hej

har en privatleasing via Care by Volvo idag och erbjuder inte överlåtelse trots förklarat min kärva ekonomiska situation, så det ända som återstår är avbryta avtalet och betala 40% av kvarvarande kontrakt vilket troligtvis landar kring 80000kr (bara haft bilen i 8 månader).

Kunnat forska fram att det kommer gå först till Riverty (vad det nu är?) och sedan till Gothia inkasso.

Hur är dessa med avbetalningsplaner? Försökte söka ett lån på 80000kr men fick noll erbjudanden (förmodligen för jag har 12% uc och 1m i skulder).

min målsättning är betala av på 1.5 år eller 2 med 1500kr/mån och de skattepengar man får årligen.

Riverty är väl bara ett bolag i gothiakoncernen.

Jag vet inte hur dom är med avbetalningsplaner. I vissa avseenden är gothia de hårdaste att ha att göra med

Ingen som haft med dessa bolag att göra med?
Gothia är en del av Riverty, men det spelar egentligen ingen roll..
Avbetalningsplan i sig hos Gothia inkasso får du nog men räkna med ett högre belopp.
Har en skuld som initialt var ca 80.000 och för det betalar jag 4500 kr/månad. Först ville dom ha 6000kr/månad men jag bönade och bad lite och fick då ner summan.
Så, tyvärr tror jag inte att du kan få ner det till 1500kr/månad.
Men försök att förhandla, kanske du kan betala in en lite större klumpsumma först och be att få lägre månadskostnad fram till skatteåterbäringen och lyft då fram att du kommer betala in hela det beloppet osv.
Jag har vissa månader också kontaktat dom och bett få betala in lite mindre när det kärvat, går dock inte att utnyttja för ofta.

Gothia är en del av Riverty, men det spelar egentligen ingen roll..
Avbetalningsplan i sig hos Gothia inkasso får du nog men räkna med ett högre belopp.
Har en skuld som initialt var ca 80.000 och för det betalar jag 4500 kr/månad. Först ville dom ha 6000kr/månad men jag bönade och bad lite och fick då ner summan.
Så, tyvärr tror jag inte att du kan få ner det till 1500kr/månad.
Men försök att förhandla, kanske du kan betala in en lite större klumpsumma först och be att få lägre månadskostnad fram till skatteåterbäringen och lyft då fram att du kommer betala in hela det beloppet osv.
Jag har vissa månader också kontaktat dom och bett få betala in lite mindre när det kärvat, går dock inte att utnyttja för ofta.
Tack för din erfarenhet. Kanske kan undvika släppa bilen och behålla den nåt år så summan skulle gå ner, på sikt är det ohållbart i vilket fall. Men om jag skulle släppa den, hade jag tänkt förhandla att jag kan betala hälften nu och resten april 2025, o lägga 1500kr/mån tills dess. Men låter oklart om det skulle accepteras på det du skriver.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp