Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Gothia och ränta

Varför inte skriva det offentligt ?? Hmm..

För 1500kr i arvode kan jag få min "kompis" att skriva av det på KFM eller någon sådan scam?

Fick ett PM, tänker jag delar så det bara låter wierd :) Förstår inte varför det skulle vara "så hemligt i pm".

Hej!

Folk skrattade då åt mig förut när jag nämnde detta och bad mig vara tyst, men jag har därefter inte yttrat mig kring ärendet efter det. Däremot så vann jag över Gothia för att jag presenterade bevis som var baserad på fakta. Dem bytte advokat 3 gånger på 3 veckor när den väntade på rättegång, till slut så försvann 200000 av mina skulder från KFM. Det var som om min skuld inte existerade och domen lades ner eftersom den gått via KFM, men det fanns inget ärende och presentera då skulderna försvunnit från KFM.

Hur som helst så ser det ut så här:

Ni som haft skulder ett par år och det legat hos följande företag:

Lumify(De säljer sina fakturor till Gothia Inkasso)

Credits(De säljer sina faktorer till Gothia Inkasso)

Gothia Inkasso

Monera( Säljer sina faktorer till Gothia Inkasso)

Nu är det så här, när du får en faktura av någon av dessa bolag (Förutom Gothia) så har dem sålt fakturan till Gothia. Detta innebär att Arvato(som för övrigt byter namn varje år) äger din faktura.

Klarar du inte av att betala fakturorna så säljs lånet till Gothia Inkasso. Gothia Inkasso ägs av Arvato. Oftast så kommer det stå "Ifa Dac Finance" Någonstans.

Nu till det intressanta:

Låt oss säga att du betalat 2 år på fakturorna, inga problem där. Sedan hamnar skulderna hos Gothia, same shit there.

De som alla aktörer ovan inte vill att du skall göra är att titta på Räntan på fakturorna och sedan titta på Skatteåterbäringen.

Låt oss säga att du betalat 15000 kr i ränta till Monera el Monara el vad fan dem heter. I fakturan i skit liten text så står det att Arvato finance eller nåt annat bolag ÄGER fakturan.

Detta betyder att under året som du pröjsat 15000 kr så skall detta stå med i din skatt.

Här kommer deras trick in, Ifa Dac som äger mer el mindre alla under företag rapporterar endast 1% av den summan som du betalat i ränta.

Vad betyder detta för dig?

Jo, din inbetalade ränta så har 99% försvunnit, det är som om du inte ens betalat den räntan.

Ifa Dac Finance då som äger alla dessa är bara ett företag med 2 anställda i England där dem sitter på någon stonkahej adress.

I sin tur så är Ifa Dac kopplad till Arvato Bertelsmann, därefter går kopplingen till en annan entitet inom Arvato och slutligen så är det kopplat till huvudorganisationen i Luxemburg.

Vad innebär detta? Jo, eftersom dem lurar Skatteverket varje år genom att ändra deras namn så inte Skatteverket skall märka detta att dem tvättar pengar så kommer de undan med detta år för år.

Vad jag gjorde då var att presentera bevis och meddelade Kronofogden att jag inte kommer pröjsa en krona till Gothia med de företagen ovan. Så när Gothia kaxigt nog med stöd från Kronofogden lade över ärendet till Rättegång så körde jag upp 30 dokument i röven på både kronofogden och Gothia.

Under 3 veckor så bytte Gothia Advokat 3 gånger när jag lämnade in dokumentationen med bevis.

Under 4e veckan så försvann skulderna från Kronofogden, min inloggningskonto till Gothia blev kraftigt begränsad där jag bara kunde se totalskuld, dem slutade helt och ta ränta på lånen.

Så jag chillade bara och ringde Skatteverket då adressen i Varberg för Gothia troligen är tom och dem bara använder de som Box Adress.

Skatteverket är sjukt tröga i huvudet och Kronofogden med.

För pengatvätt sker öppet, men myndigheterna är efterbliven.

Min skuld försvann från Kronofogden, det är cirka 200000 kr. Ingen ränta har lagt på under 2 år, dem har skickat sisådär fakturor typ Var 3e månad. Sen ringde dem mig och frågade fett snällt om jag ville lägga upp en betalningsplan. Jag svarade: Nej tack, jag kommer aldrig betala av denna skuld för jag skulle då också ingå i kriminell verksamhet. Ni är välkommen och skicka det till Kronofogden så kan vi göra upp om vem som har rätt eller fel i en rättegång.

Dem ringde aldrig tillbaka igen.

Dem sitter ganska hårt i klistret för dem kan inte utmäta mig eftersom skulden inte ligger hos kronofogden, skickar dem skulden till KFM så vet dem att de kommer hamna i domstol och då kommer dem behöva förklara var räntan är som jag betalade till dem över 2 års period, vilket dem inte kan.

Jag märkte nu under veckan att de smygit in skulderna hos KFM igen och tror att jag inte skulle märka detta. Så jag maila dem och sa åt dem att ta bort fejkskulderna från mig såvida de inte är intresserade och ta det vidare till domstol.

Skulderna togs bort inom 48 timmar från KFM.

Dem sitter ju i skiten som fan, men dem tänker så här: Så länge det är 1 person så går det och hantera detta. Tänk om de andra 10000 tals svenskar vi tagit ränta ifrån skulle upptäcka detta så skulle de vara kört för oss.

Ett varningsfinger dock, eftersom jag agerade tillbaka så har dem blockerat mig på sådan nivå att jag inte kan se någonting, detta är för att jag inte skulle samla på mer bevis. Ta exempel Lumify, jag betala 12000kr i ränta 1 år, dem anmälde endast 2000kr.

Ni skall veta också att denna pengatvätt går skit långt upp i leden.

- Troligen har Arvato en person hos Finansinspektionen som godkänt Lumify och andra bolag för att sätta svenskar i klistret. Den Ocker ränta vissa lån har är inte alls rättvis, troligen fick de godkänt av en person hos Finansinspektionen som dem har i fickan.

- Troligen finns det en eller flera personer hos Kronofogden som får pengar under bordet. När jag presenterar tydlig bevis så får dem mig och låta som en dumskalle. Väldigt konstigt att ingen från KFM brydde sig när en Inkasso bolag helt utan anledning drar tillbaka 200000 kr i lån efter att ärendet gått till domstol. Varför ställer ingen frågan.

- Kan finnas en person hos Skatteverket som är involverad också, men troligen är dem bara jävligt korkade och deras Ai moduler som skannar av alla företag upptäcker inte fusken. Så troligen är dem idioter.

Slutligen!

För att kunna se om fusk gått till. Då skall ni göra följande: Alla fakturor som NI BETALAT(Ej banker, dem vågar inte fuska), men kredit långivare som säljer sina lån till Gothia. Titta upp fakturrorna där de står hur mycket ränta ni betalat. Därefter titta i skatteåterbäringen om informationen är korrekt och räntan stämmer.

Normal ränta från Ifa Dac finance när dem fuskar brukar ligga på 120-128 kr. 1% cirka av räntan ni betalat in under året.

De som Gothia oftast siktar in sig på är individer som har flera skulder, deprimerade och självmordsbenägen. För dessa individer mår så dåligt att Gothia antar att dessa individer kommer inte ens titta på fakturan.

Jag var sjuk och deprimerad förut, men blev frisk och när jag tog tag i skulderna och tittade igenom allt och jämförde räntan exakt under 3 års tid på min skatteåterbäring så upptäckte jag fusket.

Nu kommer vissa av er säga "Åh, men dem har 5 år på sig och korrigera". Alltså ingen är ju idiot, om dem anmäler 125 kr ena året och året efter anmäler 128 kr så är det fan inte någon miss man gjort. Man har tagit pengarna till Luxemburg och så har man varit smart och bytt namn bara året efter så det ser ut som om dem börjat på ny krita.

Ni som fått era skulder direkt hos Gothia, men inte betalat fakturor. Ni kan också få rätt. Om ni loggar in och tittar på hur mycket ränta Gothia lagt till på ett år och därefter kollar i din skatteåterbäring hur mycket ränta dem anmält. Då kan ni se om fusket skett:

Exempelvis: du har skuld på 40000 som växer till 70000 under 2024, sen tittar du på skatteåterbäringen och märker att dem anmält 1000 kr till Skatteverket, dvs räntan du betalat. Siffrorna stämmer inte då eftersom din skuld dubblats nästan och räntan då är skyhög som dem lagt på din lån för att göra de omöjligt och betala tillbaka.

Om ni är smarta så skall ni ta ut varenda del av skulderna ni har, kolla vilken räntesats de ligger på och jämför detta med vad som står i din skatteåterbäringen.

Anledningen till att jag bara sett att jag upptäckt detta är för att jag blivit av med min depression och jag är Happy Go Guy idag. Dessutom så jobbade jag tidigare med mycket analys arbete så har vana och få en helikopter perspektiv på saker och ting.

Var dock jävligt försiktiga, jag har ju blivit helt blockad nästan från Gothia, men dem sitter också i klistret då jag vet ju att dem tvättar pengar och har bevis på det. Skulle ni begära och få ut typ information kring räntor etc, gör de väldigt försiktig och lägg upp en plan.

När jag krävde detta från Lumify så skickade dem en A4 med en rad bara, de stod inte hur mycket räntan var, detta var pga att jag skickade Gothia till rättegång eftersom dem sålde skulden dit.

Skulle man göra en större djupdykning så är jag säker på att många kreditgivare i grunden tillhör en stor aktör och korruptionen går hela vägen upp till Politiker.

Det som gör mig ledsen dock är att flera som har skulder hos Gothia, så har några individer tagit livet av sig. Bara för att dem ringt och pressat på dem om pengar när dem i själva verket hållit på med kriminell verksamhet.

Well

Rörigt.
Kan någon sammanfatta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp