Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia Inkasso

Är det endast bittra kärringar som jobbar hos det där förbannade bolaget? Varje gång man kontaktar dom stöter man på någon kvinna som verkar ha tappat livsglädjen redan på 80-talet. Vilka förbannade kräk. Skickar skulder till Kronofogden trots att man visar betalningsvilja.

Jag kan inget annat än önska dom olycka resten av livet!

Är det endast bittra kärringar som jobbar hos det där förbannade bolaget? Varje gång man kontaktar dom stöter man på någon kvinna som verkar ha tappat livsglädjen redan på 80-talet. Vilka förbannade kräk. Skickar skulder till Kronofogden trots att man visar betalningsvilja.

Jag kan inget annat än önska dom olycka resten av livet!

Har varit med om samma sak. Jag blir hela tiden kastad tillbaka till en handläggare som absolut bestämt sig för att inte finna en varaktig lösning tillsammans med mig. Man blir så olycklig. Det har blivit så mycket sämre på Gothia. Jag hade ärenden där för ett par år sedan och när jag ringde så brukade en äldre dam svara och hon lyssnade och gjorde allt för att få till stånd en lösning för oss båda men nu sitter det kaxiga arroganta kvinnor vars enda uppgift verkar vara att trycka ner och hota med Kronofogden. Jag menar om man som jag haft en betalningsplan på 1000 kronor i månaden och haft svårt att betala den summan men kämpat och kämpat tills det en månad gick vidare till KF då jag var inlagd på sjukhus. När jag då återkommer så säger denna bittra kvinna till handläggare att hon kan dra tillbaka ärendet från KF om jag omgående betalar in 10.000 kronor och därefter kunde hon lägga en betalningsplan på 5000 kronor i månaden med start samma månad som dessa omgående 10.000 skulle betalas in. Skulden var på ca 40.000 kr. OM jag med nöd och näppe klarat 1000 kronor, hur kan hon ens se en varaktig möjlighet att jag ska klara det mångdubbla med en låg sjukersättning. Man står HELT maktlös när Gothias bittra handläggare slår krokben på en. Jag känner att jag vill göra rätt för mig, men just nu i det läge jag befinner mig i så finns inte ens utrymme att köpa en liter mjölk extra....

Man kan ju lämna omdömen på offentliga sidor. Blir vi många så måste väl Gothia se över sin organisation...

Man kan ju lämna omdömen på offentliga sidor. Blir vi många så måste väl Gothia se över sin organisation...

Jag tror inte att dom bryr sig ett skit. Jag är helt säker på att dom suger inifrån. Det går inte att ändra på människor som inte kan sätta sig i hur andra människor känner och har det.

Jag har överfört 20 000 kr dom senaste 2 månaderna och det är fortfarande inte tillräckligt.

Dom verkar ha bestämt sig att låta folk gå under.

Kan bara hålla med i det ni säjer.... tycker någonstans att det ändå måste vara bättre att försöka hjälpa människor att komma till rätta med sina ekonomiska bekymmer
Jag har inte ringt på lång tid, klarar inte av att prata med deras handläggare utan kör bara via mail, gör saken inte bättre men så får det bli
Trodde i min enfald att inkasso skulle hjälpa mer än att stjälpa en helt och hållet vilket detta bolag verkar göra nu förtiden, de andra jag har haft att göra med förstår för det mesta och lägger inte upp summor som blir oöverkomliga

Om det är några som inte vet vad god inkassosed är det Gothia och Avida enligt en annan tråd det de ska följa enligt den är:

Inkassoverksamhet ska bedrivas enligt god inkassosed. Det innebär bland annat att den som inkassoåtgärderna riktas mot inte får utsättas för onödiga kostnader eller trakasserier. Vad som är god inkassosed framgår av 5-11 §§ inkassolagen, Datainspektionens praxis i inkassofrågor och Datainspektionens allmänna råd "Tillämpning av inkassolagen

Datainspektionen har till uppgift att se till att inkassolagens bestämmelser och god inkassosed följs. Det sker både genom löpande kontakter och genom inspektioner hos inkassoföretagen.

Om det är några som inte vet vad god inkassosed är det Gothia och Avida enligt en annan tråd det de ska följa enligt den är:

Inkassoverksamhet ska bedrivas enligt god inkassosed. Det innebär bland annat att den som inkassoåtgärderna riktas mot inte får utsättas för onödiga kostnader eller trakasserier. Vad som är god inkassosed framgår av 5-11 §§ inkassolagen, Datainspektionens praxis i inkassofrågor och Datainspektionens allmänna råd "Tillämpning av inkassolagen

Datainspektionen har till uppgift att se till att inkassolagens bestämmelser och god inkassosed följs. Det sker både genom löpande kontakter och genom inspektioner hos inkassoföretagen.
Enligt Wikipedia innebär det också
God inkassosed
Inkassoverksamhet ska bedrivas enligt god inkassosed, 4 § IkL. Vad god inkassosed är framgår dels av 5-11 §§ i IkL, dels av Datainspektionens rekommendationer. Datainspektionen har samlat sina rekommendationer i de allmänna råden ”Tillämpning av inkassolagen”. Enkelt förklarat innebär god inkassosed att inkassoföretaget inte får utsätta gäldenären för otillbörliga inkassoåtgärder, onödig skada, både ekonomisk och ideell.

Man kan väl klart påstå att varken Gothia eller Avida följer god inkassosed de struntar fullkomligt i den.

Enligt Wikipedia innebär det också
God inkassosed
Inkassoverksamhet ska bedrivas enligt god inkassosed, 4 § IkL. Vad god inkassosed är framgår dels av 5-11 §§ i IkL, dels av Datainspektionens rekommendationer. Datainspektionen har samlat sina rekommendationer i de allmänna råden ”Tillämpning av inkassolagen”. Enkelt förklarat innebär god inkassosed att inkassoföretaget inte får utsätta gäldenären för otillbörliga inkassoåtgärder, onödig skada, både ekonomisk och ideell.

Man kan väl klart påstå att varken Gothia eller Avida följer god inkassosed de struntar fullkomligt i den.

Hur kan man behandla människor på det här sättet? Det räcker inte att man slänger på en massa ränta och avgifter på skulderna. Man ska även rasera ekonomin för dom genom betalningsanmärkningar. Äckelsystem.

Förr var man glad om skulden hamna hos Gothia, men dom har gått från att vara bäst till sämsta inkassobolaget, helt omöjliga att ha med och göra idag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp