Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso

Hej allihopa!
Nu har jag släppt Vivus, Lumify och Sms pengar till Gothia, det totala beloppet landade på 92 184 kronor. Fy fan vilken ångest. Men bättre att dem ligger där.

Jag har en tillfälligavbetalningsplan tills i februari där jag betalat 2500kr.
Dessa 2500kr är enbart för räntan för dessa lån.

Så min fråga är: är dem förhandlingsbara när det kommer till räntan? Skulle verkligen vilja få ner räntan så att jag betalar av mer på skulden.
92.000kr där enbart räntan ligger på 2500kr i månaden blir jäkligt mycket ränta.

Vad tror ni att jag kan göra av detta? Vad ska jag trycka på? Finns det något jag själv kan säga göra för att försöka få detta till att bli så effektivt som möjligt?

Tacksam för er expertis hjälp.

Hej allihopa!
Nu har jag släppt Vivus, Lumify och Sms pengar till Gothia, det totala beloppet landade på 92 184 kronor. Fy fan vilken ångest. Men bättre att dem ligger där.

Jag har en tillfälligavbetalningsplan tills i februari där jag betalat 2500kr.
Dessa 2500kr är enbart för räntan för dessa lån.
Så min fråga är: är dem förhandlingsbara när det kommer till räntan? Skulle verkligen vilja få ner räntan så att jag betalar av mer på skulden. 92.000kr där räntan ligger på 2500kr i månaden blir jäkligt mycket ränta.

vad tror ni att jag kan göra av detta? Vad ska jag trycka på? Finns det något jag själv kan säga göra för att försöka få detta till att bli så effektivt som möjligt?

Tacksam för er expertis hjälp.
Hej.
Har av erfarenhet att Gothia kräver att skulden ska betalas på 12 månader om de ska stoppa räntan.
Har själv försökt förhandlat på en skuld på 70.000kr om att sänka räntan, men fick ett nej. De enda de kan erbjuda är att stoppa räntan mot att skulden betalas av på 12 månader.

Hej.
Har av erfarenhet att Gothia kräver att skulden ska betalas på 12 månader om de ska stoppa räntan.
Har själv försökt förhandlat på en skuld på 70.000kr om att sänka räntan, men fick ett nej. De enda de kan erbjuda är att stoppa räntan mot att skulden betalas av på 12 månader.
Hej,
Tack för svar. Förstår. 7600 låter lite mycket i månaden just nu. Det är inte möjligt i dagsläget. Men hur är dem med att sätta ner räntan något då? Är det inte något dem brukar kunna göra? Inte förhandlingsbara alls? Hur mycket fick du betala i månaden på din skuld om 70.000?

Hur är Gothia gällande att bevilja avbetalningsplaner? Funderar på att släppa mitt SMS-pengar.

Hej,
Tack för svar. Förstår. 7600 låter lite mycket i månaden just nu. Det är inte möjligt i dagsläget. Men hur är dem med att sätta ner räntan något då? Är det inte något dem brukar kunna göra? Inte förhandlingsbara alls? Hur mycket fick du betala i månaden på din skuld om 70.000?
Ja jag förstår det, jag har iallafall inte lyckats. Har nog försökt en 5 gånger iallafall och inte lyckats.
Min skuld har varit runt 90000 från start, har betalat 4000kr/månaden.
Pratade med dem senast i förra veckan om att se hur mycket som gick till ränta varje månad. Men då berättade han att jag endast har 6000kr kvar i räntekostnader så då ansåg jag att de inte löna sig för mig att be om att stoppa räntan och öka avbetalningen från 4000kr till 5700kr/mån. Så jag betalar 4000kr/mån

Ja jag förstår det, jag har iallafall inte lyckats. Har nog försökt en 5 gånger iallafall och inte lyckats.
Min skuld har varit runt 90000 från start, har betalat 4000kr/månaden.
Pratade med dem senast i förra veckan om att se hur mycket som gick till ränta varje månad. Men då berättade han att jag endast har 6000kr kvar i räntekostnader så då ansåg jag att de inte löna sig för mig att be om att stoppa räntan och öka avbetalningen från 4000kr till 5700kr/mån. Så jag betalar 4000kr/mån
Okej, saftigt
Jag ska försöka få bibehålla min tillfälliga avbetalningsplan 6 månader till. Får jag göra det är 4000kr lugnt därefter. Men behöver 6 månader till på mig för att hinna lösa ytterligare 3 andra inkasso ärenden.
Ska verkligen försöka få dem till att acceptera denna. Får göra mig redo för en strid

Ju längre tid man betalat på en skuld desto större sannolikhet att de vill ändra räntan. Om du precis fått en avbetalningsplan så tror jag att det blir svårt. När du betalat i minst ett år kan du fråga. Men det är min erfarenhet och vad jag själv tror.

Har skuld hos Gothia som nu ligger på ca 17 000 kr och betalar 600 kr/mån. Gothia har erbjudit mig fryst ränta om jag höjer till 1000 kr. Det skulle göra att skulden minskar snabbare men jag kan inte avvara 1000 kr just nu men tänkte fråga snart om de fryser räntan om jag betalar 800 kr/mån.

Är det någon som släppt SMS-pengar till dessa? Hur stor var skulden och vilken avbetalningsplan fick ni?

Fick fryst ränta men efter ett bra tag, tyvärr svårt att diskutera i början.. precis som @Anam säger

Hur är Gothia gällande att bevilja avbetalningsplaner? Funderar på att släppa mitt SMS-pengar.
För min egen del har det aldrig varit några problem, inte ens för 5-6 år sedan när Gothia var mkt hårdare. En stor fördel med Gothia tycker jag är att de slår ihop alla skulder till en. Tycker de har blivit mkt mer humana nu men fortf är det så att det kan vara avgörande vem som svarar är just du ringer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp