Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gothia inkasso

Jag har som många andra här ett lån hos lumify på 24k att betala just nu. Jag förstår dock inte riktigt hur inkasso fungerar. Om jag släpper detta, kommer min inkassoskuld då bli 24k eller hur stor kommer den bli där?
Det tillkommer inkassoavgift 180 kr + avgift för avbetalningsplan och så kommer räntan att ticka på. Säkert också nån form av aviavgift på 60 kr/avi. Man kan få posten fr Gothia i Kivra!

NU så har jag ringt till Gothia, kände att jag inte orkar dra ut på det länge och ville ha besked.
Jag var riktigt rädd eftr att ha läst allt här. Kom fram till en väldigt trevlig handläggare, samtalet gick bra, jag erbjöd att höja fr 600 kr till 800 kr om jag får fryst ränta. Men sen när handläggaren sa att hon måste kolla med en kollega som gör sådana bedömningar så blev jag jätte orolig. Fick vänta nån minut i luren och sen sa hon att det gick bra. Trodde inte mina öron och frågade om det är antecknat och klart och hon sa ja.
Känner mig så lättad!!!

NU så har jag ringt till Gothia, kände att jag inte orkar dra ut på det länge och ville ha besked.
Jag var riktigt rädd eftr att ha läst allt här. Kom fram till en väldigt trevlig handläggare, samtalet gick bra, jag erbjöd att höja fr 600 kr till 800 kr om jag får fryst ränta. Men sen när handläggaren sa att hon måste kolla med en kollega som gör sådana bedömningar så blev jag jätte orolig. Fick vänta nån minut i luren och sen sa hon att det gick bra. Trodde inte mina öron och frågade om det är antecknat och klart och hon sa ja.
Känner mig så lättad!!!
Grattis! Skönt att det löste sig för dig med fryst ränta dessutom.

Grattis! Skönt att det löste sig för dig med fryst ränta dessutom.
Tack! Så skönt, jag trodde inte att de skulle gå med på det. Vet inte om det att skulden är gammal som spelar roll. Min nuvarande avbetalningsplan löper till sista okt. Så hon så först att de gör en ny bedömning när betalningsplanen gått ut men jag sa att jag är orolig och vill gärna ha besked redan nu om det går.

Känner mig så lättad!!!
Stort grattis!!

Känner mig så lättad!!!
Oj grattis!! Vad glad jag blir att höra det. Nu slipper du att oroa dig! ^^

Oj grattis!! Vad glad jag blir att höra det. Nu slipper du att oroa dig! ^^
Tusen tack, du anar inte hur jobbigt det kändes, jag var säker på att de ville ha betalt på 6 eller 12 månader. Samtidigt känner jag att det är bedrövligt att ni andra här är tvungna att betala så mkt och en del skickas till Kf.

Nu kommer jag vara klar med Gothia om lite drygt 2 år. Dock sa dem att om jag betalar för sent så har de rätt att redan efter 2 dagar avbryta avbetalningsplanen och all ränta kommer att påföras.

Någon som vet hur länge man har på sig innan Gothia inkasso skickar till kronofogden? De kunde inte gå med på att skjuta på månadsamorteringen 2 veckor . Påminnelse förfaller på tisdag nämligen . Behöver någon dag till på mig att samla ihop månadens amorteringsbelopp,

Skickar det till KF dagen efter påminnelsens förafallodatum ?

Tycker det där är lite olika hur snabba dem är. Oftast tycker jag att det har tagit tid, men jag har också vart med om att det här gått snabbt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp