Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gothia inkasso

Hur fasen gör jag nu??? Har 3,5 tkr kvar den här månaden och 4 tkr till Gothia på min avbetalningsplan :confused::confused::confused:
Om jag inte betalar in den, går mina 80 tkr till kronis direkt? måste köpa vinterskor till barnen oxå den här månaden.. Inser att mina avbetalningsplaner inte kommer att hålla :'(
Vill inte ha utmätning innan våren kommer. Har panik!!!!!!
Kan inte maila dom och fråga om 2k går bra denna månaden ? Det gjorde jag en gång hos dom och det gick ! Fråga om anstånd om betalningsfri månad !

Kan inte maila dom och fråga om 2k går bra denna månaden ? Det gjorde jag en gång hos dom och det gick ! Fråga om anstånd om betalningsfri månad !

Tror du att det går? Det är min första betalning på avbetalningsplan och det skiter sig redan :oops: men tack för tipset, ska ringa direkt när de öppnar. Fy fan för det här. Som alltid! Tack för dina goda råd på det här forumet @johanc84

Hur fasen gör jag nu??? Har 3,5 tkr kvar den här månaden och 4 tkr till Gothia på min avbetalningsplan :confused::confused::confused:
Om jag inte betalar in den, går mina 80 tkr till kronis direkt? måste köpa vinterskor till barnen oxå den här månaden.. Inser att mina avbetalningsplaner inte kommer att hålla :'(
Vill inte ha utmätning innan våren kommer. Har panik!!!!!!
Ring till dom. De viktigaste är ju att ha en dialog om situationen. Får du prata med en tjurkärring, så lägg på och ring upp eller be om att få prata med en kollega. De finns enstaka människor där som är humana. Jag fick betalningsfria månader under 2 månader på rad där när jag väl kom till rätt person. Jag bad om betalningsfri månad under november 2019, hon gav mig även under december pga jul osv. Då har jag ändå mer skulder dit än du.

Senast ändrad:
När ni har släppt lån och det gått till gothia inkasso. Har dom tagit en kreditupplysning ung på er? Eller är det endast som jag förstått det när ärendet är påväg till KF?

Har alltid tyckt Gothia varit ok men idag fick jag anledning att helt omvärdera det och se vilka otrevliga och helt oresonliga människor det finns där. Jag hade en skuld jag skulle betala den 18 december. Jag swishade in den 19. Jag låg sjuk den 18 så därför blev det knappt en dag senare. Jag ser till min förskräckelse idag att skulden gått till KFM. Jag kontaktar dom och jag får varken någon rimlig förklaring eller något svar på mina frågor. Det enda dom säger att jag brutit överenskommelsen och betalt för sent. Betalningen som jag swishade in den 19 har inkommit igår den 21 december. Hade jag däremot swishat in den 18 hade betalningen kommit in den 18. Inte bara det att dom skickat in skulden till KFM dom har också lagt på alla räntor som jag inte betalt då jag haft fryst ränta så nu har skulden blivit nästan 9 tusen dyrare. Jag kom ingenstans med dom så till slut erbjöd jag mig att betala in ett belopp mot att de drar tillbaka skulden. Visst det gick dom med på men räntorna stryks inte. Känns fruktansvärt då jag inte hade så mycket kvar att betala och nu har skulden ökat med 9000 kr. Dom la även på telefonen vid två tillfällen för att de ansåg jag inte lyssnade på dom och att jag hade mig själv att skylla. Hade förstått de hade lagt på om jag varit otrevlig vilket jag absolut inte var. Upprörd men inte ens i närheten av otrevlig, vilket dom var. KFM för en endaste dag. Aldrig mer en skuld till Gothia. Har kontaktat inkasso nämnden och kommer göra en anmälan. De sa att Gothia är Sveriges mest anmälda inkassobolag och jag har inte svårt att förstå varför. Det jag sätter mig emot är att de såg min betalning den 21 men skickade ändå ärendet till KFM den 21 av den anledningen att jag betalt en dag försent.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp