Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gothia inkasso

Jag har hört att inkassobolagen köper skulder för max ca 50-60% av vad lånet uppgår till. Den har trots allt inte betalats på ca fyra månader och bolagen skriver därför ner fordran markant, till detta värde kan sedan inkassobolagen köpa. Har ingen källa på det, endast vad jag hört. Så dom har köpt mina 121.000kr för max 75.000kr. Sedan om man kollar vad inkassobolagen tjänar så är det ruskiga summor.

Förstår inte varför dom då inte skulle acceptera en snabb betalning ända upp till 110.000kr? Dom säger att skulden är för ny.
Tror du behöver vänta mer än 3 mån , skulle tro minst 1,5 år

Okej, tycker det är väldigt skumt.

1 kr idag är alltid bättre än 1 krona imorgon rent affärsmässigt. Så den är konstig.

gothia äger, dom har köpt skulderna, har kikat detta
Ja fast dom tror att dom kommer tjäna mer pengar på dom 121k på räntor så länge dom ligger där ! Tyvärr så det funkar !

Ja fast dom tror att dom kommer tjäna mer pengar på dom 121k på räntor så länge dom ligger där ! Tyvärr så det funkar !
Ja men i mitt fall kommer dom verkligen inte göra det det är skuldsanering eller samlingslån som dom har att välja på

Ja fast dom tänker nog inte att du ska söka skuldsanering , får dom in några pengar från dig idag ?
Jag har bifogat att jag får skuldsaneringen inledd om jag vill, men jag vill hellre avvakta och få ihop till ett samlingslån, dom vet om detta och har fått allt specificerat.

ja dom har fått två betalningar av mig om 1000kr redan.

Jag har bifogat att jag får skuldsaneringen inledd om jag vill, men jag vill hellre avvakta och få ihop till ett samlingslån, dom vet om detta och har fått allt specificerat.

ja dom har fått två betalningar av mig om 1000kr redan.
Sen säkert något som påverkar mycket med är vilken handläggare du fick , vissa är lite speciella ! Gothia har faktiskt alltid varit ett av dom bästa ! Till och med erbjudit fryst ränta :)

Sen säkert något som påverkar mycket med är vilken handläggare du fick , vissa är lite speciella ! Gothia har faktiskt alltid varit ett av dom bästa ! Till och med erbjudit fryst ränta :)
Ja,

Det var en riktigt sur äldre dam(?) som vägrade lyssna på ett ord vad jag hade att säga och avbröt mig i varje mening...

Hur fasen gör jag nu??? Har 3,5 tkr kvar den här månaden och 4 tkr till Gothia på min avbetalningsplan :confused::confused::confused:
Om jag inte betalar in den, går mina 80 tkr till kronis direkt? måste köpa vinterskor till barnen oxå den här månaden.. Inser att mina avbetalningsplaner inte kommer att hålla :'(
Vill inte ha utmätning innan våren kommer. Har panik!!!!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp