Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso

Vill jätte gärna ha din hjälp. Har aldrig gjort detta förut. Men måste verkligen göra allt jag kan för att inte få en anmärkning. Kommer kunna ta ett samlingslån i sommar… måste överleva tills dess.
Jag känner att det kommer lösa sig för dig!
Skickar pm!

Är det månads betalningar för 21 000:-? Eller är det hela lånet som förfallit ?
Hur många betalningar har du missat?
Av min erfarenhet så lämnar dom till inkasso men om det är väldigt många missade betalningar så kan det stämma det dom säger om dom inte skickat till inkasso på ett par månader
Hela lånet har förfallit. Jag har missat två inbetalningar nu. Och dem har redan sagt upp den. Måste betala in 22.000 denna vecka annars skickar dem till kronofogden säger dem redan under nästa vecka. Får panik, verkligen!

Hela lånet har förfallit. Jag har missat två inbetalningar nu. Och dem har redan sagt upp den. Måste betala in 22.000 denna vecka annars skickar dem till kronofogden säger dem redan under nästa vecka. Får panik, verkligen!
pm

Du har fått detta för längesen antar jag?
Är vanligtvis 4veckor även om jag tittar på deras hemsida

Hämtat från deras hemsida angående villkor, men är dock inget problem för dem att skicka förfallna fordringar.

Rekommenderar du tar ett telefonsamtal med dem och säger du betalar 3 månader i slutet av månaden sen får du kanske släppa något annat den månaden för att klara det beroende på hur det ser ut men bör dom rimligen acceptera.

Om Vivus vill få betalt i förtid enligt denna punkt 3.1. gäller en uppsägningstid om minst 4 veckor räknat från den tidpunkt då Vivus sänder ett meddelande om uppsägningen i rekommenderat brev till Låntagaren. Om Vivus inte sänder ett meddelande om uppsägning i rekommenderat brev, skall uppsägningstiden räknas från den tidpunkt uppsägningen kommer Låntagaren tillhanda, se punkt 1.1.

Senast ändrad:
Du har fått detta för längesen antar jag?
Är vanligtvis 4veckor även om jag tittar på deras hemsida

Hämtat från deras hemsida angående villkor, men är dock inget problem för dem att skicka förfallna fordringar.

Rekommenderar du tar ett telefonsamtal med dem och säger du betalar 3 månader i slutet av månaden sen får du kanske släppa något annat den månaden för att klara det beroende på hur det ser ut men bör dom rimligen acceptera.

Om Vivus vill få betalt i förtid enligt denna punkt 3.1. gäller en uppsägningstid om minst 4 veckor räknat från den tidpunkt då Vivus sänder ett meddelande om uppsägningen i rekommenderat brev till Låntagaren. Om Vivus inte sänder ett meddelande om uppsägning i rekommenderat brev, skall uppsägningstiden räknas från den tidpunkt uppsägningen kommer Låntagaren tillhanda, se punkt 1.1.
Jag har inte fått något brev alls skickat hem till mig. Dem skickade en uppsägning nu på mejlen för några dagar sedan. lite tvetydigt där det stod att jag kunde betala in det förfallna beloppet.
men när jag ringde dem så kunde jag inte alls betala in det förfallna beloppet utan då hade det helt plötsligt sagts upp och skulle skickas direkt till KF..

Jag har inte fått något brev alls skickat hem till mig. Dem skickade en uppsägning nu på mejlen för några dagar sedan. lite tvetydigt där det stod att jag kunde betala in det förfallna beloppet.
men när jag ringde dem så kunde jag inte alls betala in det förfallna beloppet utan då hade det helt plötsligt sagts upp och skulle skickas direkt till KF..
Får nog prata med dem igen, deras egna villkor säger ju något annat så. Dom har väl rätt säga upp skulden men inte rätt att ge dig 1 vecka enligt deras egna villkor.

Du har ju lite mer information så du kan gå vidare nu iaf.

Tycker du ska ringa dem igen. Om du fått uppsägning på Mail för ett par dagar sedan stämmer det ju inte mot deras villkor

Jag håller på att släppa allt till kronofogden och gothia var snabbast att skicka betalningsföreläggande. Jag har totalt 80.000kr hos gothia uppdelat på 5 skulder. De har skickat in för två av skulderna. Skickar inte gothia in hela skulden som ett betalningsföreläggande? Trodde de ägde skulderna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp