Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso

Hur mycket fick du betala innan? Ville dom ha mer för du inte kunde betala?

Om jag inte minns helt fel var det 40-45, betalade 7500 3 eller 5 mån tag sedan 5000 2-3 ggr och sedan fick jag 1500 istället och sen krämade jag allt när det var ngra tusen kvar.
Minns inte fullt ut, var ett tag sen och varit ngra likande vänder efter det :-D

Om jag inte minns helt fel var det 40-45, betalade 7500 3 eller 5 mån tag sedan 5000 2-3 ggr och sedan fick jag 1500 istället och sen krämade jag allt när det var ngra tusen kvar.
Minns inte fullt ut, var ett tag sen och varit ngra likande vänder efter det :-D
Sjukt mycket med 7000 ! Men bara kämpa på :)

Det borde stå på inkassokravet
Typ "Fordringsägare: lasses konservgröt och bilverkstad ab" eller att fordringsägare är gothia.
Man ska också fått nåt särskilt brev om dom köpt skulden av lasses.

Det borde stå på inkassokravet
Typ "Fordringsägare: lasses konservgröt och bilverkstad ab" eller att fordringsägare är gothia.
Man ska också fått nåt särskilt brev om dom köpt skulden av lasses.

Oki. Ja så bör de ju självklart se ut.

Oki. Ja så bör de ju självklart se ut.

Och som jag nämnt vid något (kanske 20) tillfälle så är läget helt annat när det är inkasso åt lasses man bedriver, då har inkassobolaget och lasses ett avtal om hur indrivningen ska ske, det kan tex vara reglerat att inkassobolaget inte får medge avbetalningsplaner på längre än 3 månader, eller inte några alls, eller att man ska stämma av med lasse först, eller att man har ganska fria händer och får gå med på allt som reglerar skulden.

Jag förstår absolut att det kan vara hårt agerat att kräva 10k i månaden, men om avtalet med lasse säger max 3 månader och det är 30k, så är det vad man har befogenhet till.
Om man ställer sig i lasses skor, han skulle väl inte bli jättenöjd om en leverantör helt skiter i det man kommit överens om, om dom köpt någon avbetalningsplan på 200 kr i månaden som kommer ta många år att bli klar med, när lasses instruktioner var något annat..

Oj vad tufft!! Men Gothia har ändå blivit så mkt bättre! Det går att resonera med dem och göra upp men det är lite sent när det redan gått till Kfm. Hoppas det löser sig
Jag har ändå haft en del betalningsföreläggande och fått samtliga ärenden återkallade, men inget bolag har tagit sån summa som gothia. Och inte sån hög månads betalning heller. Men men.. det är ju bättre än att behöva betala in hela skulden för att slippa en anmärkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp