Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso restskuld !!??

Kan jag inte ringa ? Jag måste betala skulden senast 10:e februari. Vet att det brukar ta flera dagar att få svar via mall.

Jo en invändning kan lämnas muntligt, så vill du sitta i telefonkö en halvtimma i stället för att maila nu så är det bara att göra så.
Invändningen ska oavsett handläggas och det sker inte under samtalet om du ringer.

Jo en invändning kan lämnas muntligt, så vill du sitta i telefonkö en halvtimma i stället för att maila nu så är det bara att göra så.
Invändningen ska oavsett handläggas och det sker inte under samtalet om du ringer.
Okej tack för svar då kan jag lika gärna malla. Jag antar att handläggningstiden är lång men vad händer om jag mailat väntar på svar och inte betalar in skulden före 10:e februari? Drar det igång en löneutmätning igen ?

Läste nu om invändning om att jag måste dra det till domstol och det orkar jag inte även om jag anser mig ha rätt i ärendet. Anser det att jag har fel åker jag även på alla rättegångskostnader

Såg även nu att brevet jag fick skickat från kronofogden är en verkställighet från kontoret där jag bor .

Senast ändrad:
Okej tack för svar då kan jag lika gärna malla. Jag antar att handläggningstiden är lång men vad händer om jag mailat väntar på svar och inte betalar in skulden före 10:e februari? Drar det igång en löneutmätning igen ?

Läste nu om invändning om att jag måste dra det till domstol och det orkar jag inte även om jag anser mig ha rätt i ärendet. Anser det att jag har fel åker jag även på alla rättegångskostnader

Såg även nu att brevet jag fick skickat från kronofogden är en verkställighet från kontoret där jag bor .

Har faktiskt ingen aning om handläggningens tid, kan gå väldigt fort ibland och ibland dra ut på tiden.

Har aldrig sett domstolskostnader i sådana ärenden.

Ja därefter börjar man utreda för löneutmätning

Skuld att betala skickas alltid ut med verkställande teams adress som avsändare

Råkat ut för exakt samma sak nu efter avslutad löneutmätning!!! Håller på och bestrider, då mitt skuldsaldo nu är 0 på skulden hos kronofogden men Gothia kräver mig på ytterligare 1200 kr nästan. Hur gick det???

Råkat ut för exakt samma sak nu efter avslutad löneutmätning!!! Håller på och bestrider, då mitt skuldsaldo nu är 0 på skulden hos kronofogden men Gothia kräver mig på ytterligare 1200 kr nästan. Hur gick det???
Hej !
Jag bestred ärendet både hos kronofogden och Gothia. Jag låg på att det inte kan skicka restskulder som uppkommit efter att skulden redan varit hos kronofogden för utmätning . Jag fick rätt i ärendet och de skrev av skulden samt att jag fick tillbaka beloppet jag betalat in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp