Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gothia inkasso restskuld !!??

Hej
har efter många års löneutmätning äntligen blivit kvitt mina skulder, Trodde jag fram till att jag i dagarna fick hem ett brev från Ghothia inkasso med en restskuld på 1020 kr som jag är skyldig att betala enligt brevet .Alla mina skulder till Ghotia har varit på löneutmätning och är slutbetalda samt alla andra skulder och mitt skuldsaldo är 0 kr hos kronofogden.

Det här kan låter helt sjukt ? Någon annan som blivit utsatt för samma sak ?
Vad kan jag göra och hur bestrider man sånt här ?

Senast ändrad:
Svara "jag bestrider"

Svara "jag bestrider"

Hej Lasseman !

Enligt Ghothia är det avgifter o ränta som tillkommit efter min löneutmätning ?
Ville ha hem specifierat vilka avgifter det var men det kunde det inte ordna.
Kan säga att skulderna är från 2012 och min löneutmätning gick ut för ett år sedan.
Hört något liknande ? Läget att kontakta konsumentombudmannen eller vad gör man ?

Hej Lasseman !

Kan säga att skulderna är från 2012 och min löneutmätning gick ut för ett år sedan.
Hört något liknande ? Läget att kontakta konsumentombudmannen eller vad gör man ?
Jag hade också en skuld efter min löneutmätning var klar. I detta fallet hade dom dragit tillbaka skulden så den legat och tickat ränta.
Bara för man haft löneutmätning är det inte säkert man är av med skulderna. Det gäller att ha koll så alla skulder man haft funnits hos kfm och fått betalt varje månad.

Jag hade också en skuld efter min löneutmätning var klar. I detta fallet hade dom dragit tillbaka skulden så den legat och tickat ränta.
Bara för man haft löneutmätning är det inte säkert man är av med skulderna. Det gäller att ha koll så alla skulder man haft funnits hos kfm och fått betalt varje månad.

I mitt fall har de skulderna varit på löneutmätning och enligt kf är skulderna bortbetalade via just min löneutmätning.
Det här gäller "ränte korrigeringar " enligt dem som de inte kan specifiera och skicka till mig. När jag sedan loggar in på deras sida finns två skulder till som även det ska vara slutbetalda via löneutmätning.
Ghothia har dock endast skickat ut en faktura för ett ärende och inte alla tre ärenden hos dem .

Hej Lasseman !

Konsumentombudsman? ingen aning vad den skulle göra med det hela.
Du kan bestrida, men har dom ett utslag där det kan verkställas så är det nog bara att betala

Konsumentombudsman? ingen aning vad den skulle göra med det hela.
Du kan bestrida, men har dom ett utslag där det kan verkställas så är det nog bara att betala

Ja du förhoppningsvis kunna vägleda mig om jag ens behöver betala det här för jag tycker i alla fall att jag gjort rätt för mig. Har haft uppemot 15 olika inkasso företag för utmätning men det här är det enda som kräver ännu mer pengar av mig efter löneutmätningen är över och skulden är betald .
Vilket jag tycker är helt sjukt.

När du menar bestrida menar du då till företaget ?
Det menar på att restskulden är riktig

Ja du förhoppningsvis kunna vägleda mig om jag ens behöver betala det här för jag tycker i alla fall att jag gjort rätt för mig. Har haft uppemot 15 olika inkasso företag för utmätning men det här är det enda som kräver ännu mer pengar av mig efter löneutmätningen är över och skulden är betald .
Vilket jag tycker är helt sjukt.

När du menar bestrida menar du då till företaget ?
Det menar på att restskulden är riktig

Prata hellre med en budget och skuldrågivare i så fall.
Ja, till företaget. Men har dom utslag som omfattar räntan så kan dom verkställa och då hjälper inte ditt bestridande.

Prata hellre med en budget och skuldrågivare i så fall.
Ja, till företaget. Men har dom utslag som omfattar räntan så kan dom verkställa och då hjälper inte ditt bestridande.

Okej , ska göra det tack gör tipset .
Vet inte hur det är, men räntan har tickat på under min utmätning som jag betalat via min lön, men den här restskulden menar det är ytterligare ränta på "löneutmätningsskulderna" som det anser har blivit fel d.v.s jag har betalat för lite ränta enligt dem.

Hört att Gothia hittat på skulder flera ggr utan att kunna bevisa att en skuld existerar så skulle tro att det är ett sätt för dom att tjäna lite extra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp