Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

gothia hade missat...

Usch vad ledsen jag blev! I våras pratade jag med en på Gothia och hon sa att om jag höjer min månadsbetalning till 1700 kr så kommer de att frysa räntan. Jag sa att jag är osäker på om jag klarar av att betala så mkt (har ju fler planer) men till slut gick jag med på det och tänkte att det är värt om de fryser in räntan. Så jag har betalat in sedan maj månad. idag ringde jag till Gothia för att säga att jag har betalat för november men betalningen blev försenad. Han skulle notera det och det var ingen fara.

precis när vi ska lägga på så frågar jag hur mkt det är kvar på skulden och han säger beloppet men så säger han att när denna avbetalningsperiod är slut (i maj 2017)så ska de ringa till mig och kolla hur mkt jag vill fortsätta betala. Vilket lät väldigt konstig eftersom enligt hans kollega så skulle skulden var färdig betald i maj. Så jag säger att detta kan inte stämma, hur mycket blir det kvar på skulden i maj och han säger ca 6000 kr!! Va! säger jag då, men ni har väl fryst räntan? Nej säger han, de tär inget jag kan se här att vi har gjort!!!!
Va!!! utbrister jag igen, men det är ju därför jag gick med på att betala så mkt!
Jag frågade honom om mitt samtal med dem från i april i år finns inspelat, nej det finns det inte! Jaha, men kan du se vem jag pratade med... efter en stund säger han att han kunde se att en anteckning om fryst ränta hade gjorts men aldrig lagts in i systemet.

Han ska kolla upp det och återkomma till mig i nästa vecka!! Hoppas de korrigerar detta och det retroaktivt också!!!

Jag blir förvånad att de kan missa en sån grej! Hade jag inte börjat fråga om skulden hade det inte uppdagats och inte säkert jag hade insett det, brukar betala in det som står på papperna och hade de i maj 2017 sagt att det är kvar på skulden då hade jag inte reagerat.

Det gäller verkligen att själv hålla koll, anteckna namn på vilka man pratat med, vad som sagts etc!!!

Nu är jag orolig för var de kommer att säga på måndag! Jag kan inte bevisa att hans kollega sa att räntan kommer att frysas!

Det blir svårt o bevisa tror de kommer säga att det är ränta men att de fryser den nu.... jag undrar hir många av er har fått långa avbetalningsplaner hos gothia jag har ett risicum kreditkonto som är på sammanlaht 18000kr som kommer hamna där nu

jag har fått "lång" avbetalningsplan hos Gothia men de har börjat med 6-månaders perioder och ringer upp när perioden har gått och undrar hur mkt man vill fortsätta betala, de trycker på för att man ska betala högre, just nu betalar jag 1700. Skulden var från början 26 000 + några mindre skulder som de bakade ihop och jag har betalat allt från 700 kr/månad och uppåt! Nu är det cirka 11 000 kvar + ränta på ca 6000 kr!!! Har betalat sedan juni 2015

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp