Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Goodcash rapporterar till UC nu...

@Snake här kan du läsa allt. Innan rapporterade dom ej in, men nu gör dom det och det står i deras villkor om detta, gjorde inte det förut så det var därför jag lyckades få bort min anmärkning av dom.
Tack!

Om jag fattat det rätt här så blir det så här:
Mitt lån sägs upp nu den 11/6 men då har jag 1 månad på mig att betala in hela beloppet som jag ligger efter med för att hålla kvar det och får då ingen missbrukad kredit?
När man kollar på villkoren du lagt bild på där

Tack!

Om jag fattat det rätt här så blir det så här:
Mitt lån sägs upp nu den 11/6 men då har jag 1 månad på mig att betala in hela beloppet som jag ligger efter med för att hålla kvar det och får då ingen missbrukad kredit?
När man kollar på villkoren du lagt bild på där
Ja man ska kunna betala ikapp innan uppsägningstiden går ut.

Förlåt, men jag är lite trög.
Jag låg efter med 2440 kr (2 betalningar). Jag mejlade dem i början av månaden och då sa de att det är 2440 kr som ska betalas in för att komma i fas. Betalade idag in 1440 kr och därmed bara 1000 kr kvar (en betalning).
Däremot har inte månadens betalning dragits, så jag ligger återigen efter med 2 betalningar. Har i nuläget ingen möjlighet att betala mer. :( Tror ni det är lugnt?

Förlåt, men jag är lite trög.
Jag låg efter med 2440 kr (2 betalningar). Jag mejlade dem i början av månaden och då sa de att det är 2440 kr som ska betalas in för att komma i fas. Betalade idag in 1440 kr och därmed bara 1000 kr kvar (en betalning).
Däremot har inte månadens betalning dragits, så jag ligger återigen efter med 2 betalningar. Har i nuläget ingen möjlighet att betala mer. :( Tror ni det är lugnt?
Hur gick det?

Har lite panik...
Jag har legat efter med en månadsbetalning ett tag nu. i november betalade jag det som skulle betalas i oktober (använde inbetalningskortet jag fick).
Betalade inget i november och december och ligger därmed efter med två betalningar.
Fick ett mejl från dem för någon vecka sen att jag låg efter med oktober och november, men reagerade inte på det just då.
idag fick jag en avi om ett prio-brev att hämta ut från dem. Jag mejlade den för att stämma av och fick då svaret:
”Det du ligger efter med för oktober är en summa om 60 kr som tillkommit i påminnelseavgift.
Sedan saknar vi betalningar för November och December månad.
Detta innebär att ditt lån hos oss har blivit uppsagt, och att du behöver betala in den summan du ligger efter med enligt avin nedan för att ditt ärende inte ska gå vidare till inkasso.”
Jag har inte fått någon information om att 60 kr saknades på betalningen för oktober.
Och enligt dem är lånet uppsagt, men ska man inte få ett uppsägningsbrev innan de kan säga upp lånet? Jag har enbart fått en påminnelse på själva månadskostnaden med ”vi saknar din betalning för november...”

Läste att man har rätt att säga upp lånet direkt om man nyttjat uppsägningstid innan, vilket jag har.
Betyder det att de har rätt att säga upp lånet nu då och att jag därmed kommer få en anmärkning? :'( Eller kan jag klara mig om jag betalar så det inte hamnar hos inkasso?

Läste att man har rätt att säga upp lånet direkt om man nyttjat uppsägningstid innan, vilket jag har.
Betyder det att de har rätt att säga upp lånet nu då och att jag därmed kommer få en anmärkning? :'( Eller kan jag klara mig om jag betalar så det inte hamnar hos inkasso?
Fast är det inte så att om du betalar det du ligger efter med så sägs inte lånet upp ?

Fast är det inte så att om du betalar det du ligger efter med så sägs inte lånet upp ?
Jag trodde och hoppades på det, men enligt deras mejl så skriver dem ”Detta innebär att ditt lån hos oss har blivit uppsagt”. Jag fattar ingenting. :'( Hade inte en aning om de 60 kr och hade väl inte fått veta det om det inte vore för att jag skrev mejl till dem för att stämma av.

Jag trodde och hoppades på det, men enligt deras mejl så skriver dem ”Detta innebär att ditt lån hos oss har blivit uppsagt”. Jag fattar ingenting. :'( Hade inte en aning om de 60 kr och hade väl inte fått veta det om det inte vore för att jag skrev mejl till dem för att stämma av.
Tror nog att dem tar tillbaka det om du betalar in det du ligger efter på. Trots att det är uppsagt nu så brukar det funka så innan det gått vidare till själva inkassot

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp