Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Goodcash rapporterar till UC nu...

För allas kännedom så har dom hala ålarna nu tagit med punkten om missbruksregister.

Bilagor

• Screenshot_20200402-133244_Chrome.jpg
    Screenshot_20200402-133244_Chrome.jpg
    846.6 KB · Visningar: 290
Sjuka jävlar alltså. Mitt lån hos dom sas upp för typ 4-5 månader sedan. Kan detta drabba mig nu ändå?

Sjuka jävlar alltså. Mitt lån hos dom sas upp för typ 4-5 månader sedan. Kan detta drabba mig nu ändå?
Nej, eftersom att när du ingick i avtal med goodcash fanns ej detta med, det är en rad punkter som måste uppfyllas för att dom ska få göra detta. Och i ditt uppsägningsbrev framgick det aldrig att det kan komma att rapporteras till Uc:s missbruksregister. Visst kan dom uppdatera villkoren för dom som nu har en aktiv kredit hos goodcash men dom kan aldrig rapportera in ett lån som sades upp innan deras nya villkor trädde fram.

*svordomar*
Av alla lån jag tagit så är detta utan tvekan det jag ångrar mest. Hade till och med valt Creditstar framför dessa alla dagar i veckan med facit i hand.
Jag har till 10/4 på mig att betala in 2500 kr för att det inte ska sägas upp. Hoppas innerligt att skattepengarna hinner komma så jag kan betala in de.

*svordomar*
Av alla lån jag tagit så är detta utan tvekan det jag ångrar mest. Hade till och med valt Creditstar framför dessa alla dagar i veckan med facit i hand.
Jag har till 10/4 på mig att betala in 2500 kr för att det inte ska sägas upp. Hoppas innerligt att skattepengarna hinner komma så jag kan betala in de.
Dom betalas ut mellan 7-9 va? Så det borde va lugnt.
Kan tillägga att mitt goodcash skulle varit betalt sen 11/3 men dom sade inte upp det förens 16/3 så även om det blir lite sent för dig kan du ju ha tur. Ska inte säga att alla får dom extra dagarna.

Dom betalas ut mellan 7-9 va? Så det borde va lugnt.
Kan tillägga att mitt goodcash skulle varit betalt sen 11/3 men dom sade inte upp det förens 16/3 så även om det blir lite sent för dig kan du ju ha tur. Ska inte säga att alla får dom extra dagarna.
Bra information, tackar för detta! Datumet för utbetalning från SKV stämmer, så det borde ju hinna. Tänker att jag mejlar dom kvitto på betalningen så borde det ju vara lugnt.

@Snake här kan du läsa allt. Innan rapporterade dom ej in, men nu gör dom det och det står i deras villkor om detta, gjorde inte det förut så det var därför jag lyckades få bort min anmärkning av dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp