Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Goodcash och Onea, avbetalning inkasso?

Okej.. hur kan det vara så olika? jag mailade med onea idag o de hade ingen avbetalningsplan att erbjuda mig.. de menade att jag redan hade en på 24 mån o det jag kunde göra va att betala förlängningsavgiften.. jag har betalat förlängningsavgift i typ 4 mån nu..

För mig var både Onea och Vivus fullständigt omöjliga. De hänvisade endast till förlängning. Månad efter månad.

Varför skulle dom vara villiga att erbjuda folk avbetalningsplaner hur lätt som helst? Hela deras affärsidé går ut på att våldta folk genom dyra förlängningsavgifter. Jag förstår verkligen inte varför man inte sätter stopp för ett så farligt bolag som 4finance. Förbannade blodiglar som lockar desperata människor i en tuff tid.

Helt omöjligt med avbetalningsplan hos onea och vivus. Otrevliga o inte hjälpsamma på nått vis! Usch! har båda skulderna hos kfm...

Usch och fy!

"Senare återkommer Stenberg med ett mejl där han bland annat förklarar bolagets framgång: "Vi är tydliga och transparenta gentemot kunden och vi gör allt vi kan för att tjäna kunden oavsett vilka problem de må ha".

Han säger också att de inte blev uteslutna från SKEF utan att 4finance själva valt att lämna föreningen på grund av meningsskiljaktigheter"
Borde istället stå: "Vi gör allt vi kan för att suga ut pengar från kunden oavsett vilka problem de må ha!"

Jag är en av dem lyckligt lottade som efter flera förlängningar fick till slut en avbetalningsplan. Kanske hade jag "turen" att prata med rätt person på deras Inkasso till slut efter att ha pratat med flera olika som sagt blankt nej men till slut pratade jag med en tjej och hon hör och häpna sa att det inte skulle vara något problem att få en avbetalningsplan, villkoret var att jag skulle betala runt 1500 omgående! Tack för det. Fick på 8 månader och har nu två kvar!

Har också försökt få till en avbetalningsplan men bara haft kontakt via mail och där är det tvärstopp. Ska imorgon ta ork till mig att ringa och se hur vi kan lösa det. har lagt in spärr hos dom nu och vivus och vill bara bli av med blodsugarna så fort som möjligt. Konstigt att dom nekar så snabbt via mail men att på "mina sidor" står det att jag ska kontakta dom så att vi ska hitta en lösning... Får se vad som händer imorgon :-(, inga större förhoppningar. Ett råd jag fick via mail var att höja kreditiden och i samband med detta förlänga återbetalningstiden för att minska kostnaden, helt sjuka!

Onea erbjuder ingen avbetalningsplan, utan det dom gör är att be att man söker minsta beloppet på 500 kronor och lägger lånet på 24 månader, det blir deras så kallade avbetalningsplan. Så har man högsta kreditgränsen så blir det ca 2500 i månaden. Så fick det bli för mig. Ringde häromdagen och pratade med en fruktansvärd kvinna som var så snäll att påpeka att om man ansöker ett lån så vet man vad det kostar... önskar jag hade varit kvickare och talat om för henne vad jag ansåg om hennes bemötande då hon faktiskt jobbar på inkasso och borde förstå att förutsättningar kan förändras. Nu är det prio ett att bli av med det j...vla lånet och aldrig mer ha med dom att göra.

Onea erbjuder ingen avbetalningsplan, utan det dom gör är att be att man söker minsta beloppet på 500 kronor och lägger lånet på 24 månader, det blir deras så kallade avbetalningsplan. Så har man högsta kreditgränsen så blir det ca 2500 i månaden. Så fick det bli för mig. Ringde häromdagen och pratade med en fruktansvärd kvinna som var så snäll att påpeka att om man ansöker ett lån så vet man vad det kostar... önskar jag hade varit kvickare och talat om för henne vad jag ansåg om hennes bemötande då hon faktiskt jobbar på inkasso och borde förstå att förutsättningar kan förändras. Nu är det prio ett att bli av med det j...vla lånet och aldrig mer ha med dom att göra.

Känns så sjukt att det finns sådana människor anställda på låneinstitut och Inkasso som behandlar skuldsatta som skit! De tjänar sjukt mkt pengar på oss och jag förstår att det är vårt eget ansvar att betala tillbaka men att bli behandlat som skurk det säger jag ifrån bestämt när jag möter den attityden! Man är inte en värdelös människa för att man har skulder man inte klarar av att betala! Förstår helt och hållet att en gräns måste dras, det är inte det, utan det är bemötandet från en del jag reagerar starkt mot.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp