Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Goodcash dom måste göra en manuell kreditbedömning

Jag testade aldrig där. Avvaktar.

Dock märkte jag mitt UC gick ner från 26,3% till 16% helt plötsligt och då har inte anmärkningen försvunnit än.

Sen är jag ute att byta bil och var inne hos min lokala bilhandlare. Hittade en bil och ville då testa hur de såg på mig nu efter 3 bilar jag köpt hos dem med farsan som borgensman. Han frågade ut inkomst osv plus att jag sa att jag hade anm som försvinner i Januari 2021 och jag vart godkänd för billån en bil som kostar 159.900:-

Köpte dock ej bilen utan ville bara kolla hur mycket de litar på mig efter 3 olika bilar med lån hos dem som var avbetalda utan problem.

Kan säga att jag var i chock när de sa att jag kunde skriva på utan borgensman.
Härligt :) ljus i tunneln

Vanligtvis är det ju inte bilhandlaren som står för lånet och knappast troligt att en normal bank skulle låna ut 159 000:- utan en kreditupplysning.
Eller gjordes det en upplysning på dig?

När på dagen brukar man få in pengarna om man fått bekräftelse mailet? De ska ju lägga till autogirot innan utbetalning.

Jag fick mitt på en förmiddag.

Fick mail igår att allt var klart och att pengarna skulle komma inom 1-2 bankdagar men nu kom ett mail till idag att pengarna var utbetalda och kommer påföljande bankdag på eftermiddagen. Konstigt om de är utbetalda nu för då borde de ju komma in i eftermiddag.

update: de ska komma idag fick jag svar.

Senast ändrad:
Jag gick tillbaka och kollade och jag fick mina pengar utbetalda samma dag som utbetalningsmailet kom, kan nog bero på tiden som dom skickas. Skickades dom imorse har du troligen pengarna i eftermiddag eller imorgonbitti. Bankerna skulle få bra många klagomål om de inte säkrade sig själva med att ge utbetalningsdatum, har märkt att många ofta betalar tidigare än 2-5 bankdagar som vissa anger.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp