Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

God Jul och Gott Nytt År till alla på forumet

Jag vill önska er alla en God Jul och ett Gott Nytt År till alla på forumet, medlemmar som gäster med en förhoppning till alla som kämpar att 2018 blir ett bättre ekonomiskt år. Själv kämpar jag också på att betala av mina blancolån och kreditkort för att kanske få ett bolån 2018 för att renovera huset till mig och mina barn. Sen jag blev medlem på forumet har min ekonomi förändrats mycket. I början hoppade jag på alla smslån som fanns innan jag förstod hur förödande det var för ekonomin att låna betala tillbaka och låna igen för att när det inte gick längre släppa till inkasso och hoppas på en rimlig avbetalningsplan. Jag betalade av det sista på mina avbetalningsplaner 2015 och har inte haft varken smslån eller nya avbetalningsplaner sen dess inte heller tagit nya blancolån. Jag är mycket glad att nya smslångivare blir färre och färre och hoppas till sist att det kommer en effektiv lag om ocker.
Till alla som funderar på löneutmätning eller skuldsanering så sök, jag har lärt mig under mina 5 år på forumet att till sist är det det enda rätta när det blir ohållbart och ångesten håller på äta upp en. Ni som har sökt hoppas att 2018 blir det år när ni får ett positivt svar.:):):)

God jul till dig med!
Jag finner mycket stöd här och känner mig inte lika ensam ibland.
Kram till er alla!
Ja det är ju det som är så fantastiskt med forumet det stöd och råd man får från andra och vetskapen att man är inte ensam om att ha en trasslig eller körd i botten ekonomi.

God Jul på er! I år var första året på väääldigt många år som vi inte köpt julklappar i överflöd. Det kändes jobbigt men när julklapparna var utdelade var alla mer än nöjda med det dom fick! Tänk att man får ångest för nåt helt i onödan?!
Nu siktar vi på ett nytt år och hoppas ni alla som sitter i lånekarusellen kan ta er ur den. Själv har jag haft lite motgångar så att bli skuldfri 2018 kanske inte går, men jag jobbar på det!
Kram till er alla

God fortsättning !
Och hoppas på ett nytt år med fler lån som försvunnit hur min hög.
Och det samma för er andra också, men känns som nästa år blir lika drygt som detta varit
men bara jobba vidare och försöka krympa högen så kämpa på där ute :)

God fortsättning! Jag har haft stort stöd av det här forumet och hoppas på att 2018 blir ett bättre år för oss alla. För min del börjar det fantastiskt med inledande skuldsanering och jag kommer njuta varje månad det är så oavsett vad som händer i slutändan. Får jag avslag hoppas jag det kommer efter juni :D

Men jag hoppas det händer lite saker högre uppe nu, antalet skuldsaneringsansökningar ökar och det talas om räntetak på den här typen av lån. Det går långsamt men med tur kanske det begränsas ännu mer för utan den här typen av enkla, snabba svindyra lån skulle majoriteten av oss klara oss. Min skuldsättning består i huvudsak av lån för lån...för lån... och jag är inte ensam. Mitt underskott för förra året var lika stort som halva min inkomst...

Känns jättebra att vara hos KFM men jag hade aldrig tagit steget om inte ni funnits. Det är era kommentarer som visat att det är en väg ut ur det hela. Nu i efterhand förstår jag inte varför jag låtit det snurra på i så många år.

Lasseman du är guldstjärnan i julgranen, TACK för att du finns och delar med dig. Hälsa dina kollegor också att de är fantastiska som har ett så fint bemötande och förståelse istället för fördömande. Jag sneglar själv på att börja arbeta på KFM om några år... känns ju lite dumt nu haha. Men ni gör verkligen skillnad!

God fortsättning allihop! Jag vill önska alla ett bättre år än förra året(yes! We can!). Jag läser här varje dag och känner det hjälper mig, så tack allihop! 15 månader kvar tills betanm är borta, så fram till dess får man försöka klara sig utan lån. Hoppas bara rosten håller ihop bilen ett tag till hehe

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp