Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

God inkassosed Lowell?

Någon med erfarenhet hos lowell som kan vara behjälplig kring lite frågor?

Har i nuläget en avbetalningsplan i 6 månader hos lowell för ett stort lån på cirka 600k. Enlighet överenskommelse så ska jag lösa ett samlingslån för att återbetala hela skulden efter 6 månader. Men det vet jag redan idag att jag inte kommer lyckas få eftersom jag har en missbrukad kredit.

Ska jag låta skulden gå till kfm och där få utslag i syfte att få ett förmånligare avbetalningsplan än mitt nuvarande? Eller blir det löneutmätning etc? Någon som vet?

Har i nuläget en avbetalningsplan i 6 månader hos lowell för ett stort lån på cirka 600k. Enlighet överenskommelse så ska jag lösa ett samlingslån för att återbetala hela skulden efter 6 månader. Men det vet jag redan idag att jag inte kommer lyckas få eftersom jag har en missbrukad kredit.

Ska jag låta skulden gå till kfm och där få utslag i syfte att få ett förmånligare avbetalningsplan än mitt nuvarande? Eller blir det löneutmätning etc? Någon som vet?
Låter du det gå till kronofogden så blir det löneutmätning istället

Du kan ju möjligen få betalplan efter utslag också, men då har ju dom fördel vid förhandlingsbordet, gör du inte som dom vill så låter dom kfm hantera det hela i stället.

Se över möjligheter att förhandla till en längre plan, men på en sån stor skuld är det inte så lätt.

Senast ändrad:
Jag vet ej hur jag ska undersöka detta med lowell då min nuvarande plan löper ut februari nästa år.

Jag vill betala mindre varje månad och ha en längre plan. Sen kan jag göra extra inbetalningar men vill inte få löneutmätning. Vet ej ens om det kan bli något med tanke på mina utgifter är 2x min månadsinkomst.

Jag vet ej hur jag ska undersöka detta med lowell då min nuvarande plan löper ut februari nästa år.

Jag vill betala mindre varje månad och ha en längre plan. Sen kan jag göra extra inbetalningar men vill inte få löneutmätning. Vet ej ens om det kan bli något med tanke på mina utgifter är 2x min månadsinkomst.
Lån och sånt räknas ju inte till dina utgifter det tar det ingen hänsyn till. Då är det bara dem vanliga utgifter dem räknar på så som hyra bland annat

Lån och sånt räknas ju inte till dina utgifter det tar det ingen hänsyn till. Då är det bara dem vanliga utgifter dem räknar på så som hyra bland annat
Lowell vill att kfm ska inkkasera skulden samtidigt som de menar att vi kan prata igen om 6 månader eller liknande för en ny plan. Jag vill inte att ärendet ska vidare till kfm och där jag med största sannolikhet riskerar löneutmätning. Men vad har jag för alternativ?

Kanske kan jag prata med borgenär för att få hjälp att kanske återkalla eller få bättre villkor på lånet hos lowell?

Lowell vill att kfm ska inkkasera skulden samtidigt som de menar att vi kan prata igen om 6 månader eller liknande för en ny plan. Jag vill inte att ärendet ska vidare till kfm och där jag med största sannolikhet riskerar löneutmätning. Men vad har jag för alternativ?

Kanske kan jag prata med borgenär för att få hjälp att kanske återkalla eller få bättre villkor på lånet hos lowell?
Vet inte vart du har tagit lånet men när mitt lån från nordax gick dit kunde Nordax inte ta tillbaka det då Lowell hade köpt skulden.. Den enda gången dom möjligtvis kan ta tillbaka det är om dom har missat att skicka uppsägningsbrev. Så då var det bara Lowell som bestämde

Lowell är hårda!
Chanserna att den som äger skulden ska återkalla den är nog lika med noll (men visst man kan alltid försöka, kostar inget)
Jag har en gång lyckats få sänkt månadsbelopp fr 3000 kr till 2000 kr på ett lån hos Svea som Svea vägrade att sänka men jag ringde OPR som ägde skulden och de gick med på det och meddelade Svea.
Om Lowell skulle gå med på ett lägre avbetalningsplan efter utslag hos Kf (vissa bolag "erbjuder" sånt) så behöver du inte få löneutmätning i så fall men du kommer få en betalningsanmärkning som kommer synas i tre år. Men om det inte spelar ngn roll för dig så kan det vara ett alternativ. Men på så stort lån som ditt så blir det svårt att få till en bra deal.
Prata med Lowell igen.

Vet inte vart du har tagit lånet men när mitt lån från nordax gick dit kunde Nordax inte ta tillbaka det då Lowell hade köpt skulden.. Den enda gången dom möjligtvis kan ta tillbaka det är om dom har missat att skicka uppsägningsbrev. Så då var det bara Lowell som bestämde
Ja, har de köpt skulden så är det de som bestämmer till 100%, tyvärr.

Har dom köpt skulden är ju den deras, ingen annan som har med det att göra. Om nordax är sugna kan dom ju köpa tillbaka men chansen att man köper tillbaka en skuld i obestånd när man väl blivit av med den måste vara nära 0

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp