Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Glömt lån dök upp efter skuldsaneringsförslag – vad händer nu?

Det är kontokrediter. Ja dom är ganska nya. Sist jag pratade med handläggaren för att lägga till en skuld så sa jag att nu finns där inte mer. Jag har så många lån och gamla lån som jag betalat hundratusentals kronor på bara i ränta.
Dessa dök upp efter samtalet jag haft med handläggaren. De är så kallade högriskkrediter.
Det är inget "skumt" förutom att det är skämmigt att ta upp dessa i detta skede.
Kreditgivaren till dessa krediter har ej heller hört av sig på länge.
Ganska nya krediter kan ju ge avslag i värsta fall. Tycker absolut du ska vara helt ärlig och informera handläggaren om detta.
Är ju inte till din fördel om du försöker dölja något. Med tanke på att krediterna är nyast så låter det ju konstigt att du glömt bort dom.

Nu verkar någon lova något den inte kan lova något kring.

Anmäl skulderna till handläggaren är mitt tips för att slippa massa trassel med överklaganden

Finns det en exekutionstitel blir det aktuellt om borgenären begär det

Ja och om ett kärnvapenkrig inträffar inatt blir det inte heller aktuellt. Ett annat extraordinärt scenario som inte är troligt.

Ja och om ett kärnvapenkrig inträffar inatt blir det inte heller aktuellt. Ett annat extraordinärt scenario som inte är troligt.
Håller med om analysen kring kärnvapenkrig. Att det begärs verkställighet trots skuldsanering ser man lite då och då.

Kan någon förklara för mig som om jag var tolv år, hur går processen i denna frågeställning till egentligen?
Tex Jag har anmält 10 av 12 skulder till kfm varpå jag får inledande. Vad sker sen "i bakgrunden" egentligen? Hur kommer de två andra skulderna med I saneringen även om jag inte anmält dom/glömt bort dom?

Kan någon förklara för mig som om jag var tolv år, hur går processen i denna frågeställning till egentligen?
Tex Jag har anmält 10 av 12 skulder till kfm varpå jag får inledande. Vad sker sen "i bakgrunden" egentligen? Hur kommer de två andra skulderna med I saneringen även om jag inte anmält dom/glömt bort dom?
Skulderna som du har uppgett i din ansökan är en del av underlaget när handläggaren gör sin bedömning om du skall få inledande eller inte men när du väl fått inledande så publiceras det i ”Poit” (Post- och Inrikes Tidningar (PoIT) är ett officiellt kungörelseorgan. I PoIT publicerar myndigheter och andra information som enligt lag ska komma till allmänhetens kännedom.)
Där är det helt enkelt upp till borgenärerna att hålla koll och när de då får se att du har fått inledande skuldsanering så är det upp till de att anmäla skulden för att komma med i betalplanen.
Missar de att anmäla skulden så ingår den oavsett i saneringen men de kommer inte ingå i betalplanen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp