Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Glömt ett smslån

Hej nu är det så att jag har ett par lån. Jag undrar vad brukar konsekvenserna vara om man glömmer bort ett lån? Tex smslån ifrån vivus där jag har lån.

Förutom mer ränta och avgifter alltså. Påminner de både via sms och mail?

Det värsta scenariot jag kan tänka mig är att jag glömmer ett lån på 1000kr som bara ligger sen får jag ett brev ett år senare där lånet har vuxit till 40.000kr.

Typ som det där med Ars Entreprise. Hur gör andra långivare som Vivus?

Hej nu är det så att jag har ett par lån. Jag undrar vad brukar konsekvenserna vara om man glömmer bort ett lån? Tex smslån ifrån vivus där jag har lån.

Det värsta scenariot jag kan tänka mig är att jag glömmer ett lån på 1000kr som bara ligger sen får jag ett brev ett år senare där lånet har vuxit till 40.000kr.

Det skickas till inkasso samt kfm...

Direkt? Trodde inte det gick så snabbt.

När jag hade Vivus och det sket sig kom första påminnelsen på mail 4 dagar efter förfallodagen.

Efter en vecka var det hos Vivus inkasso, och ca 5 veckor efter det gick det till kronofogden.

Det kom nog 10 mail under dessa veckor

Du bestrider ärendet.

4finance är bra på att påminna, så risken är ganska liten att man glömmer bort skulderna dit.

Okej tack så mycket för svar . Har ingen aning hur det fungerar. Om man skulle få en påminnelse och betalar direkt när det kommer till inkasso. Vad blir konsekvenserna då? Försämrat Kreditbetyg och mer att betala?

Okej tack så mycket för svar . Har ingen aning hur det fungerar. Om man skulle få en påminnelse och betalar direkt när det kommer till inkasso. Vad blir konsekvenserna då? Försämrat Kreditbetyg och mer att betala?

Du får inte försämrat kreditbetyg bara för att dina skulder hamnar hos inkasso. Tycker du att skulderna stämmer och du betalar dessa, händer ingenting. Det är först om dessa går vidare till kronofogden (utslag) eller att dom väljer att ta en kreditupplysning på dig som kreditbetyget kan påverkas.

Vivus är lite svåra att ha och göra med när det gäller en skuld efter förfallodatumet.Dom hör av sig titt som tätt via telefon och mail.Hade det problemet själv en gång i tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp