Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gjort ansökan hos Bank Norwegian

Hej. Nu har vi gjort en ansökan hos BN på 170 000:- och blivit beviljad det beloppet. Om vi loggar in på sidan hos BN så står det att vi kan höja vårt lån upp till 490 000:- Kan det verkligen stämma, någon som höjt upp sitt lån och sen blivit nekad. Vi tänker lösa lån med nästan hela summan och alla lån syns hos UC, bara frågan om vi vågar höja upp utan att de nekar oss? Livrädd att något ska gå fel!!!!!

Nu svarar jag inte alls på din fråga men hur såg dina förutsättningar ut när du fick detta lån?

De är verkligen inte bra så därför vågar man ju inte riskera att nått går fel!!!

Jag skrev om det i en annan tråd,
Ska imorgon försöka få till ett samlingslån hos Norwegian. Blir det inte beviljat kommer vi hamna hos kronofogden. Vi har kämpat länge för att minska våra skulder och förfrågningar. Nu är vi nere på 5 ff, 21% i kreditbetyg(min man), 383' i blanco, 3' i avbetalning, 54' i krediter och 150' i fastighet och 12 krediter. Vi står ihop på dessa lån men eftersom jag har 29% ikreditbetyg så söker vi bara på min man. Han har numera en inkomst på ca 620 000 medans jag bara har 270 000:- I UC står hans inkomst som 467 000:- men jaghoppas de går på hans nya inkomst om vi skickar in kontrolluppgifter och lönespec.Hans underskott var förra året 92' vilketinte är till hans fördel! Men mitt underskott var lika högt så jag tror att jag förstör mer än vad jag hjälper i chansen att få ett lån.Vi kommer att ange att hela summan som vi vill låna ska lösa andra skulder och allaskulder syns hos UC. Vi kommer att söka på 170'
Känns som att chansen är minimal men vi måste försöka och kan inte vänta längre!!

De kommer antagligen ringa er och undra varför du söker 170 000 när ni vill ha 490 000. Om du höjer beloppet, höj bara marginellt. Ni kommer få en ny chans att höja när du börjat betala på lånet.

Ni kan ju också ringa dem och diskutera lite kring det. Om allt ni ska använda pengarna till syns på din mans UC tror jag inte det ska vara några större problem faktiskt.

Senast ändrad:
Hur gick det för er Johanna? Hoppas att ni fick lånet ni behöver för att komma på fötter.

Det gick väldigt bra!! Fick höja upp lånet till 490 000:- så länge vi löste andra skulder för 170 000:-, vi höjde upp det och bad de lösa fler skulder åt oss och sen fick vi endel utbetalat till vårt konto som vi löste andra skulder med. Oerhört skönt!!!! Nu är planen att söka om ett lån med lägre ränta när vi betalat av en del på detta lån och fått ännu bättre kreditscore.

Det gick väldigt bra!! Fick höja upp lånet till 490 000:- så länge vi löste andra skulder för 170 000:-, vi höjde upp det och bad de lösa fler skulder åt oss och sen fick vi endel utbetalat till vårt konto som vi löste andra skulder med. Oerhört skönt!!!! Nu är planen att söka om ett lån med lägre ränta när vi betalat av en del på detta lån och fått ännu bättre kreditscore.

Kul att höra att det gick vägen, men vilken ränta fick ni?

Ni bör betala ner det till under 350k för att det ska finnas ett hyfsat antal banker att kika på

Ni som har lån hos Bank Norwegian, hur betalar ni? Autogiro? Månadsavi via e-post eller via vanlig post?

Jag valde att få fakturan direkt ner i internetbanken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp