Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gjorde ny ansökan om samlingslån

Är grymt sugen på att spara pengar på fonder och lägga undan så mycket det går.

Egentligen är väl det bästa att amortera men att ha levt ett liv med att lönerna tar slut och nya lån tas hela tiden gör att suget att bli rikare på bankkontot skulle kännas så skönt

Tycker det vore rätt smart att ha ett litet sparande i fonder även om du går lite back med räntan jämtemot lånen. Det viktiga är att komma igång med ett sparande och få lite trygghetskänsla av att se det växa. Senare är du van med att spara och kan öka på det. Kom ihåg bara att inte nalla på det utan vara diciplinerad så kommer du vara stolt senare när det bullat upp sig.

Jag har sparat undan 22 000 kr på fonder sen november. Hade vart skönt med 50 000 kr på sparande runt jul

Kan tillägga att jag nu har 2 stora lån hos Collector.
150 000 kr
144 000 kr.

Har bara signerat avtalen med mobilt BankID o lånet betalas ut inom 2-3 dagar. Lånet syns på "min sida" hos collector.
Dessutom erbjöd dom lägst ränta trots mina förutsättningar.

Mina erfarenheter är:
Remember, Collector och Bank Norwegian verkar vara lättast på marknaden.

Fick du höja ditt gamla från 130 till 144? Tänkte om du bakade in det ”lilla” så du bara har 2 totalt.

Jag menar 134 000 kr. Blev fel där

Har dock ypperligt tillfälle att hota Resurs Bank om att sänka räntan annars betalar jag in hela beloppet

Det här ser ju jättebra ut. Du har bra koll på ekonomin å det står inte på innan du får ihop lånen till ett och med lägre ränta. Jag spar också i fonder plus har 20k i buffert ( 0,6% ränta). Det känns tryggt veta att man klarar oväntade saker, plus det får bli handpenning på lägenhetsköp. Kom ihåg unna dig lite grann med ibland och inte bara amortera!

Det här ser ju jättebra ut. Du har bra koll på ekonomin å det står inte på innan du får ihop lånen till ett och med lägre ränta. Jag spar också i fonder plus har 20k i buffert ( 0,6% ränta). Det känns tryggt veta att man klarar oväntade saker, plus det får bli handpenning på lägenhetsköp. Kom ihåg unna dig lite grann med ibland och inte bara amortera!

Tack! Livet börjar ordna upp sig nu.
Bra jobbat TomTom. Får man fråga vad du har i blanco?

0!
Jag har 1 anmärkning( den om utmätning) och väntar ut den 9 månader till innan det blir något lån. Tidigare så köpte man allt på avbetalning eller blancolån. Nu har man lärt sig spara till det man vill ha. Så för mig har anmärkningen och löneutmätningen varit en bra erfarenhet.

0!
Jag har 1 anmärkning( den om utmätning) och väntar ut den 9 månader till innan det blir något lån. Tidigare så köpte man allt på avbetalning eller blancolån. Nu har man lärt sig spara till det man vill ha. Så för mig har anmärkningen och löneutmätningen varit en bra erfarenhet.

Vilken lättnad för dig. Jo, man har själv gjort misstagen förut och spelat upp pengar. Det blir väl förhoppningsvis en bra läxa i framtiden och man kanske blir ännu starkare som människa.

En kollega frågade. Vad är det för problem du har i livet egentligen. Man hade bara lust o säga sanningen...
Alla har sin livshistoria

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp