Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gjorde ny ansökan om samlingslån

Remember har annuitets lån. Någon kunnig som kan räkna/lista ut hur amortering/räntan blir varje månad?
Månadskostnad 4223 kr

När är du nere på 4-6 förfrågningar? Om det är relativt nära i tid är det kanske en god idé att lösa så mycket du kan med det stora låneerbjudandet, om inte är det ju lika bra att vänta tills de är nere på 250 000 och du kan lösa alla med ett. Och den räntan kan du ju snart byta mot en bättre när UC uppdateras med det nya lånet och avslut på de andra.

Jag behåller mina nuvarande lån.
Kommer bara betala ränta till remember

Frågan är om jag "tjänar på det"?

Har över 11-12 000 kr varje månad efter räkningar.

Mitt sämstalån just nu är resurs vank med 8% ränta. Men har ca 5 år kvar där för 2600 kr.

Mitt mindre lån på 25000 kr har jag tänkt armorera bort på 4 månader nu.
Jag hade tagit Remember, bättre att ha 1 lån istället för 4-5.
Sen hade jag väntat lite tills att alla förfrågningar är borta och efter det tagit ett lån på en storbank med dunderbra ränta :)!

Håller helt med Terry, 1 lån ser ju bättre ut. Däremot om du tar det skulle jag nog skicka in extraamorteringar så du blir av med det! 11.000 över i månaden är jäkligt bra!

Jag tog collector 150 000 kr.

Sänker min månadskostnad på 2000 kr. Från 5000 till 3000 kr.

Det gör gott för ekonomin. Sen samlar jag ihop allt om 1 år

Menar 3200 kr i månaden.

Är grymt sugen på att spara pengar på fonder och lägga undan så mycket det går.

Egentligen är väl det bästa att amortera men att ha levt ett liv med att lönerna tar slut och nya lån tas hela tiden gör att suget att bli rikare på bankkontot skulle kännas så skönt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp