Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gissa ränta?

Med den hiskeliga skattesmäll jag har i år tänkte jag låna en slant för att betala, lite andra projekt ska göras klart också, så 100k ska lånas är det tänkt.

Någon som törs gissa vilken ränta vi får?

Förutsättningar
Lasse inkomst knappt 400k 36k underskott, blanco 30k 0 kr nyttjade kreditkort, 4 ff
Fröken Lasse, den Lasse delar bostad med : inkomst 235k, underskott 8, inget blanco, inga nyttjade krediter. 1 ff (tror jag)
Kreditbetyg Lasse 0.2, Fröken Lasse 0.1

Någon törs ge sig på någon gissning hur det landar med dessa förutsättningar?

Jag tror 4,75 + ev. aviavgifter och uppläggningskostnad.

Du lär ju definitivt hamna i det lägre ränteskiktet med de förutsättningarna. Skulle gissa på runt lägsta (4 - 6%).
Vet att många rekommenderar Lendo, men frågan är om det ändå inte är bättre att gå till er egen bank..
Lendo har mycket "lock-priser" men de jag hört har sökt, även med bra förutsättningar, så har räntan legat högre där än om de gått till sin egen bank.
Lite tankar bara, är ju säkert inte så för alla..

4.02 är lägsta än så länge. Några timmar kvar och erbjudande nr 13 kom precis. Tror 6-7 erbjudanden ramlade in inom ett par minuter i början..
Icabanken gav förvisso ännu lägre ränta, 3.98 eller något men med villkoret att jag skulle lösa bort 75000.. jag har ju förvisso bolån utöver det jag redovisade ovan men det känns korkat att lösa bort bolån med ett blanco.. plus att jag ville ju ha ut hela slanten

4.02 är lägsta än så länge. Några timmar kvar och erbjudande nr 13 kom precis. Tror 6-7 erbjudanden ramlade in inom ett par minuter i början..
Icabanken gav förvisso ännu lägre ränta, 3.98 eller något men med villkoret att jag skulle lösa bort 75000.. jag har ju förvisso bolån utöver det jag redovisade ovan men det känns korkat att lösa bort bolån med ett blanco.. plus att jag ville ju ha ut hela slanten
Varför gick du inte till en "vanlig" bank? Om du nu fått 13 erbjdudnade så borde du ju få lån på en vanlig bank. Och Där hade du säkert fått ett bra låneerbjudande.

Varför gick du inte till en "vanlig" bank? Om du nu fått 13 erbjdudnade så borde du ju få lån på en vanlig bank. Och Där hade du säkert fått ett bra låneerbjudande.

12 var det, fel av mig..
Visst kunde jag gjort det men deras erbjudanden hade inte varit mycket bättre och kanske krävt att jag behövt engagera mig på något rådgivningsmöte och sånt

Tre av erbjudandena går förvisso knappt att räkna med.. ica och ikano har krav att jag ska lösa bort andra lån och bigbank tror jag det var erbjöd bara halva summan.

Som regel brukar sevenday wasa swedbank och villabanken tacka nej. Nu har jag ja från sevenday, med komplettering, samt ja från wasa. Villabanken har inte svarar och swedbank har sagt nej

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp