Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Giftermål tillgångar/skulder

Har så dålig koll på hur det funkar.

Jag vill inte ha gemensam ekonomi. Vill inte ha hennes bostad och jag vill ha mina lån och pengar för mig själv. Även eget konto som jag vill bygga på själv!

Jag vill inte ha gemensam ekonomi. Vill inte ha hennes bostad och jag vill ha mina lån och pengar för mig själv. Även eget konto som jag vill bygga på själv!
Pala det känns som du har mycket funderingar och håller mycket inom dig. Har du hittat kärleken i ditt liv kanske ni behöver sätta er ner och prata ut om pengar, giftermål osv. Det känns som att du behöver lätta ditt hjärta även för henne, inte bara för oss.
Att ljuga och dölja saker för sin livskamrat är inge bra för förhållandet.
Jag tror du skulle må sååå mycket bättre av att köra med öppna kort. Önskar dig lycka till :)

Frågan är om du överhuvudtaget vill ha henne? Vänd örat inåt och lyssna. Ibland blir man förälskad i själva idén om hela den här grejen med att hitta sin andra hälft så man fattar förhastade beslut.
Köper ni en bostad tillsammans trots att du inte alls verkar vara sugen på det kommer det fler bekymmer längre fram om ni skulle vilja separera.

Relationen behöver inte ta slut bara för att du tvekar. Du kanske behöver mer tid. Ta dig den tiden.

Tror absolut du ska sätta dig ner och prata med henne .. för man ska aldrig dölja saker för den man är tillsammans med . Läst lite vad du skrivit på forumet och tror du behöver prata ut

Pala det känns som du har mycket funderingar och håller mycket inom dig. Har du hittat kärleken i ditt liv kanske ni behöver sätta er ner och prata ut om pengar, giftermål osv. Det känns som att du behöver lätta ditt hjärta även för henne, inte bara för oss.
Att ljuga och dölja saker för sin livskamrat är inge bra för förhållandet.
Jag tror du skulle må sååå mycket bättre av att köra med öppna kort. Önskar dig lycka till :)
Ja håller med. Känns som att mycket behöver bli klargjort.
Att lägga korten på bordet och berätta är nog det bästa. Inte rätt att gå in i ett förhållande som inte är ärligt blir tyvärr oftast aldrig bra. Bättre att berätta och tala om hur du tänker o vill ha det menar Pala nu alltså.

Tror absolut du ska sätta dig ner och prata med henne .. för man ska aldrig dölja saker för den man är tillsammans med . Läst lite vad du skrivit på forumet och tror du behöver prata ut
Så upplever jag det också för mycket frågetecken o osäkert kring detta.
Ibland måste man krypa till korset även om det är tungt o jobbigt.

Så upplever jag det också för mycket frågetecken o osäkert kring detta.
Ibland måste man krypa till korset även om det är tungt o jobbigt.
Absolut .. kommer ihåg för 4 år sedan när jag berättade att jag hade 1 miljon i skulder ... det jobbigaste jag berättat ... bröt ihop helt .. men det togs emot bra ! Och det går framåt efter det med ...

Snälla Pala gå på råden här du behöver reda ut detta. Både för din egen skull o din blivande frus skull. Ni måste sätta er ner o prata. Tala om hur du tänker o vill så att hon vet och ni får ta ett gemensamt beslut hur ni ska göra.
Önskar dig o familj det bästa❤️
Forumet är bra både för att få råd o lätta sitt hjärta men vissa saker måste man prata om tillsammans med den det gäller och för erat bästa.
Men vi finns naturligtvis här för dig ändå❤️

Absolut .. kommer ihåg för 4 år sedan när jag berättade att jag hade 1 miljon i skulder ... det jobbigaste jag berättat ... bröt ihop helt .. men det togs emot bra ! Och det går framåt efter det med ...
Ja ärlighet varar längst.
Och att bygga eller gå in i ett förhållande baserat på en lögn är inte hållbart och blir dåligt i längden.
Sen mår man inte själv bra heller att inte vara ärlig.

Ja ärlighet varar längst.
Och att bygga eller gå in i ett förhållande baserat på en lögn är inte hållbart och blir dåligt i längden.
Sen mår man inte själv bra heller att inte vara ärlig.
Så är det absolut .. skulle aldrig gå in i ett nytt förhållande idag om jag hade dessa skulderna . Dessa skulder jag har idag har vi byggt upp tillsammans ... jag har till och med sagt till min sambo att jag kan betala av det själv , men som hon säger man ska hålla ihop och fixa det tillsammans :) och det kommer vara bra om 10 mån :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp