Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gifta sig under pågående skuldsanering

Hej!
Har fått beviljad skuldsanering, och blivit friad till :)
Tanken är att vi ska gifta oss nästa sommar men inte bo ihop än… dels därför att jag har min skuldsanering samt att vi tillsammans har 4 tonårsbarn (han har 2 och jag 2) vi flytttar ihop tidigast när de 2 äldsta flyttar hemifrån.
Iallafall… behöver jag meddela kfm om detta, att jag ska gifta mig? Tänker att ekonomin fortfarande kommer att vara ”enskild”
Hur gör man?
Ha en fin dag alla!

Om ni är gifta tror jag inte man kan resonera som att ni har enskilda ekonomier. Att ni inte bor ihop tror jag inte ändrar på det.

Alltså.. Känns de verkligen genomtänkt att gifta sig men bo på olika adresser + när du precis får skuldsanering?

Kör på om du vill!

Kan inte reglerna kring detta, men om du gör en omprövning direkt och skriver att ni gift er men är särbo och era inkomster så kan ju inget gå fel. Antingen finns det regler till det och det blir ändringar i skuldsaneringen, eller så blir det inte det. Det viktiga är bara att lämna in omprövning samt att vara ärlig i den så du inte missar några viktiga regler som kan omprövas av borgenär sen.

Så gift dig om du vill och ompröva ärligt därefter så du har ryggen fri. Din skuldsanering ska inte ha någon påverkan på beslutet om du ska gifta dig eller inte (tycker jag). Men ni kan ju också diskuttera den faktorn där hemma

Senast ändrad:
Tack för alla svar! Kanske bäst ändå att ringa till kfm o fråga hur man ska göra…

:) Kör på om du vill!

Kan inte reglerna kring detta, men om du gör en omprövning direkt och skriver att ni gift er men är särbo och era inkomster så kan ju inget gå fel. Antingen finns det regler till det och det blir ändringar i skuldsaneringen, eller så blir det inte det. Det viktiga är bara att lämna in omprövning samt att vara ärlig i den så du inte missar några viktiga regler som kan omprövas av borgenär sen.

Så gift dig om du vill och ompröva ärligt därefter så du har ryggen fri. Din skuldsanering ska inte ha någon påverkan på beslutet om du ska gifta dig eller inte (tycker jag). Men ni kan ju också diskuttera den faktorn där hemma
Tack för pepp!

Alltså.. Känns de verkligen genomtänkt att gifta sig men bo på olika adresser + när du precis får skuldsanering?
Att vi ska bo på olika adresser ett tag till kanske är ”outside the box” men för oss funkar det bra att bo ihop varannan vecka utan kidsen, samt ses tillsammans med barnen ibland under barnveckorna. Men jag får nog ringa till KFM o fråga hur jag ska göra när det närmar sig :)
var nyfiken på om någon har vart med om liknande och hur de gjorde

Jag är gift men särbo. KF räknar mig som ensamstående och min mans ekonomi påverkar inte min sanering.

Att vi ska bo på olika adresser ett tag till kanske är ”outside the box” men för oss funkar det bra att bo ihop varannan vecka utan kidsen, samt ses tillsammans med barnen ibland under barnveckorna. Men jag får nog ringa till KFM o fråga hur jag ska göra när det närmar sig :)
var nyfiken på om någon har vart med om liknande och hur de gjorde
Yes, det var absolut inte min mening att låta negativ elr liknande! Kör på och lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp