Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gifta och löneutmätning

Hej! Vi är ett gift par som nu båda hamnat på KF. Först sa de att de skulle bara göra löneutmätning på honom men nu gör de det på mig också. Problemet är att de räknar alla våra inkomster på först honom och drar då max. Sedan gör de likadant på mig (tar alltså ingen hänsyn till att han i realiteten har 9 000:- mindre som de själva redan drar på hans lön och vice versa). Vi har både separata skulder och gemensamma skulder. I rena pengar får vi då nu ut 18 000:- .På detta ska vi 2 vuxna, 3 barn betala hyra på 8 500:- och barnomsorg på 2000:-, fackavgift på 800:-. Kan det verkligen stämma?

hej

jag har också utmätning
jag vet inte tyvärr hur det fungerar när man är 2 i samma förhållande och skulder.men om ni har fyllt i allt ärligt och korrekt i inkomst papprena dom skickat så skall det vara rätt,har ni släppt alla skulder dit?eller betalar ni något vid sidan om?för det tar dom ingen hänsyn till,tyvärr,har bråkat med dom om detta.men nej det får man fixa bara.

däremot förstår jag inte,du skriver dom har SAGT att dom bara skall dra på honom.men nu drar dom på dig,har ni båda utmätning så skall dom dra på er båda inte bara på en person.och de kollar vem som har högst inkomst.så den som har högre inkomst drar de mer på.tjänar din man mer än dig?då kan de se vad de kan ta av dig.

sen räknar dom barnbidraget som inkomst.så om jag är rätt på det nu så har ni 18000 kvar tillsammans.när kfm dragit det dom skall,men plus barnbidraget har ni ev 3300 till.vet inte om 3 barnet ger mer i tilägg än vanligt barnbidrag.eller är det 18000 kvar med barnbidraget inräknat?

men ni måste höra av er till kfm om det är något med beloppet så ni inte lever under deras existensminimum.det är det bästa.för alla levnadskostnader utgifter m.m är så himla olika för alla som har utmätning så det är svårt ge riktig hjälp.men tänkte jag kopierar in beloppet om förbehåll från kfm sida som en vägledning vad det ligger på.
men ta kontakt med kfm så kan de säkert förklara mera.och de rättar ev fel på
engång om de ser något.

detta är förbehållsbeloppet för 2013
Normalbeloppet förändras varje år i takt med konsumentprisindex. Aktuellt normalbelopp publiceras varje år i Kronofogdemyndighetens föreskrifter om bestämmande av förbehållsbelopp m.m. För 2013 är det.

4 683 kronor för en ensamstående vuxen
7 736 kronor för sammanlevande makar eller sambos
2 485 kronor för barn till och med 6 år
2 860 kronor för barn 7 år eller äldre

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp