Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ger upp - vad gör jag nu? (Släpper lån)

Har de senaste fyra åren jobbat 150 proc. Betalat av lån o klarat mig fr kronofogden. Trodde jag kunde lösa min situation. Nu orkar jag inte mer. Lån på 1,6 milj o ständig hjärtklappning, sover dåligt o ledsen. Har trots allt detta bra kreditvärdighet 1,4. Inget hos kronofogden. Alla betalningar är mest räntor. Förra året ränteutgifter på 130.000. Nu ger jag upp. Pratade m kronofogden o ska söka skuldsanering trots jag ej är där. Har i nuläget årsinkomst på 670.000 pga jag slitit som ett djur o jobbat extra. Pratade m 2 handläggare på kronofogden som trodde jag fick skuldsanering min inkomst är ju lägre när jag inte jobbar extra.hur ska jag göra nu? Tänker ge fan i lån o betala. Är utbränd o kommer sjukskriva mig. Vad händer sedan? Är sambo o han vet allt. O hur får man mest pengar över. Om jag blir beviljad skuldsanering? Har kämpat nog nu. Enligt våra beräkningar blir jag skuldfri om 18 år. Tacksam för hjälp...

Har de senaste fyra åren jobbat 150 proc. Betalat av lån o klarat mig fr kronofogden. Trodde jag kunde lösa min situation. Nu orkar jag inte mer. Lån på 1,6 milj o ständig hjärtklappning, sover dåligt o ledsen. Har trots allt detta bra kreditvärdighet 1,4. Inget hos kronofogden. Alla betalningar är mest räntor. Förra året ränteutgifter på 130.000. Nu ger jag upp. Pratade m kronofogden o ska söka skuldsanering trots jag ej är där. Har i nuläget årsinkomst på 670.000 pga jag slitit som ett djur o jobbat extra. Pratade m 2 handläggare på kronofogden som trodde jag fick skuldsanering min inkomst är ju lägre när jag inte jobbar extra.hur ska jag göra nu? Tänker ge fan i lån o betala. Är utbränd o kommer sjukskriva mig. Vad händer sedan? Är sambo o han vet allt. O hur får man mest pengar över. Om jag blir beviljad skuldsanering? Har kämpat nog nu. Enligt våra beräkningar blir jag skuldfri om 18 år. Tacksam för hjälp...
Du får ju lika mycket pengar över vid en skuldsanering oavsett hur du gör. Du får ju ditt förbehållsbelopp plus en buffert. Jobba dina 100% men inte mer. Minska på onödiga utgifter. Ju mindre din sambo tjänar desto mer får du behålla. Tanken är ju att ni ska leva på existensminimum. Men om sambon tjänar väldigt mycket mer får du behålla mindre men tillsammans kommer ni ju då upp i en högre nivå eftersom sambon inte ska betala på din sanering.

Jag antar att om du skulle talat med en Budget- och skuldrådgivare skulle dom säga att du skulle släppa dina skulder och låta dom gå till Kronofogden. Situationen låter ohållbar. Låt skulderna gå iväg och börja författa på en ansökan om skuldsanering är mitt råd.

Det som händer efter att du släppt dina skulder är att du kommer få påminnelser, inkassokrav och så småningom brev från Kronofogden på respektive skuld. Brevbäraren brukar få en del att göra efter man släppt skulderna.

Det finns många trådar om vad som sker, t ex tråden som heter "Skuldsaneringstråden". Där finns många svar på de frågor du har och kommer ha framöver.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp