Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ger upp! Släppa allt?

Jag och min sambo har nu kämpat med skulder i lång tid. Men nu orkar jag inte längre. Vi ligger ca 25.000 kr back varje månad. Båda jobbar heltid och vi får ca 55.000 kr i lön tillsammans efter skatt varje månad men det räcker inte långt. Nu funderar jag på att släppa allt och låta det gå till KF. Ska kontakta en skuldrådgivare i kommunen idag. En fundering är om jag nu släpper allt (förutom mitt bolån) och de flesta lån dras via autogiro, hur ska man göra då? ska jag flytta lönen så fort den kommer till ett annat konto? Mår så dåligt av detta och vaknar med ångest varje morgon, har läst i detta forum ett tag och de flesta skriver att man mår så mycket bättre när man har tagit beslutet att släppa allt, stämmer det? Jag är också jätte rädd att jag måste sälja vår lägenhet, var ska man flytta då? Vi har två barn som fortfarande bor hemma, 19 och 23 år.
Ja vilken jäkla soppa man har satt sig i :-(

Jag och min sambo har nu kämpat med skulder i lång tid. Men nu orkar jag inte längre. Vi ligger ca 25.000 kr back varje månad. Båda jobbar heltid och vi får ca 55.000 kr i lön tillsammans efter skatt varje månad men det räcker inte långt. Nu funderar jag på att släppa allt och låta det gå till KF. Ska kontakta en skuldrådgivare i kommunen idag. En fundering är om jag nu släpper allt (förutom mitt bolån) och de flesta lån dras via autogiro, hur ska man göra då? ska jag flytta lönen så fort den kommer till ett annat konto? Mår så dåligt av detta och vaknar med ångest varje morgon, har läst i detta forum ett tag och de flesta skriver att man mår så mycket bättre när man har tagit beslutet att släppa allt, stämmer det? Jag är också jätte rädd att jag måste sälja vår lägenhet, var ska man flytta då? Vi har två barn som fortfarande bor hemma, 19 och 23 år.
Finns det övervärde i bostaden så kommer den utmätas ja..

säg upp autogiro för alla lån, behåll bara AG på det som är essentiell (alltså hyra, försäkringar, EL, Bolån etc).

Släppte allt för ca ett halvår sedan och sökte skuldsanering. Det är skönt att inte behöva pussla med alla räkningar hit och dit och ändå veta att det inte går runt. Har kunnat lägga undan en del samt betala av privata lån och även en del av de mindre lånen jag haft i väntan på skuldsaneringsbesked.

Fick samtal idag av handläggare på KFM ang min skuldsanerings ansökan, så får reda på om jag får inledande eller avslag i veckan.
Det som varit jobbigt hittills och fortsatt är jobbigt är dock den mentala delen av att inte veta hur det kommer se ut ekonomiskt framöver. Hoppet lever kvar om skuldsanering men det är ju långt från säkert att jag får det. Samma sak att jag inte vet hur det blir med löneutmätning framöver eller utmätning av bostad etc. Sådant spökar i tankarna konstant.

Så att tro att de dåliga känslorna magiskt nog går över bara för att du släpper allt är naivt. Det är fortfarande en hel del bekymmer etc som ska tas hand om, men på det stora hela får du lite andrum i vardagen i alla fall.

Utmätta om det finns övervärde annars är det lungt.
Baren på 19 och 23 kommer dem att räkna på att dem betalar för boendet med när det beslutas om löneutmätning eller sanering så ni vet om det.

Utmätta om det finns övervärde annars är det lungt.
Baren på 19 och 23 kommer dem att räkna på att dem betalar för boendet med när det beslutas om löneutmätning eller sanering så ni vet om det.
Så vad menar du, att man får skriva barnen på annan adress innan det blir löneutmätning eller skuldsanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp