Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ger Merax missbrukad kredit?

Tydligen är det inte upp till Brixo AB utan till inkasosbolaget i fråga (Finans2 AB) i det här fallet. Brixo är en relativt ny kund till dem och just mitt ärende hade inte rapporterats till UC ännu men kan komma att göras i dagarna, de var osäkra. Enligt dem verkade det som att vissa får missbrukad kredit och andra inte.
Det var Finans2 AB jag ringde till då Brixo hänvisade mig vidare till dem. Den första visste inte ens vad missbrukad kredit var och den andra ifrågasatte mig, dumförklarade mig och höjde rösten åt mig..helt otroligt.

Total skuld 10738,19.
Jag föreslog 1000 i månaden (tillfälligtvis) och fick ett godkännande direkt. Det klart att det innebär en del extrakostnader i slutänden, men har inte den ekonomiska möjligheten att betala in mer just nu.
Har för avsikt att betala av allt inom en snar framtid dock, så jag kan inte klaga över något!
Det är ju helt ok...jag har tyvärr på 3 av 4 av deras bolag. Så frågan är om de slår ihop skulderna vilket skulle vara bättre så klart för då kan man ju eventuellt få ner månadskostnaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp