Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gemensamt lån vid skusan

Tack.
Men den andra kommer inte kräva mig på någonting då jag kommer fortsätta att betala även under en sanering. Det är inte riktigt detta som är svår på mina frågor tyvärr
Om skulden ingår i saneringen ska du inte betala lånet som vanligt, det är att gynna en enskild borgenär.

Om skulden ingår i saneringen ska du inte betala lånet som vanligt, det är att gynna en enskild borgenär.
Jag vet. Men jag kommer att göra det ändå då skulden egentligen enbart är min. Medlåntagaren hjälpte mig och ska därför inte behöva betala något. Så jag kommer att fortsätta att betala trots eventuell skusan. Men jag vill inte att hen ska få någon information om mitt övriga skuldsaldo och privata skulder. Detta är det jag drar mig för.

Jag vill veta om medlåntagaren får någon övrig information kring min privatekonomi, övrigt skuldsaldo och till vilka jag har skulder.

Jaha, jag har verkligen noll koll. Men varför blir den andra automatiskt borgenär? Om jag får sanering och ändå betalar till medlåntagaren?

Blir den automatiskt borgenär eller måste hem själv ansöka om att den vill ha tillbaka pengar från mig?
Har verkligen försökt läsa mig till detta, men det är riktigt dålig information kring detta överallt. Och väldigt otydligt. Eller så är det jag som är trög.
Har man skrivit under på att vara medlåntagare har man gått i god för att lånet blir betalt. Du är inte skyldig att betala ett dugg mer än det som betalas via saneringen. Däremot kan ni göra en överenskommelse att när saneringen är slut betalar du den summan medlåntagaren fått betala under tiden.

Jag vet. Men jag kommer att göra det ändå då skulden egentligen enbart är min. Medlåntagaren hjälpte mig och ska därför inte behöva betala något. Så jag kommer att fortsätta att betala trots eventuell skusan. Men jag vill inte att hen ska få någon information om mitt övriga skuldsaldo och privata skulder. Detta är det jag drar mig för.

Jag vill veta om medlåntagaren får någon övrig information kring min privatekonomi, övrigt skuldsaldo och till vilka jag har skulder.
Detta kan hen få fram om hen vill.

Hur har du tänkt att både få skuldsanering och fortsätta betala på en skuld?

Har man skrivit under på att vara medlåntagare har man gått i god för att lånet blir betalt. Du är inte skyldig att betala ett dugg mer än det som betalas via saneringen. Däremot kan ni göra en överenskommelse att när saneringen är slut betalar du den summan medlåntagaren fått betala under tiden.
Jag vet. Men jag kommer att betala ändå. Skulden kommer vara avbetald innan en eventuell sanering är slut. Den är inte så stor och med bra ränta så jag kommer kunna betala av den under tiden.

Du missförstår, hur har du tänkt att skulden inte ska ingå i saneringen?
Den ska ingå i skuldsaneringen! Har inte sagt något annat?
Men jag undrar vilken information medlåntagaren får. Det är min enda fråga. Undrar ingenting annat. Endast vilken information medlåntagaren får om mig, min privatekonomi, mitt övriga skuldsaldo osv.

Den ska ingå i skuldsaneringen! Har inte sagt något annat?
Men jag undrar vilken information medlåntagaren får. Det är min enda fråga. Undrar ingenting annat. Endast vilken information medlåntagaren får om mig, min privatekonomi, mitt övriga skuldsaldo osv.
Det överlåter jag till någon annan att svara på, men hela skuldsaneringen kan upphävas om du gynnar en enskild borgenär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp