Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gemensamt lån vid skusan

Jag har fått så många olika svar här nu, så därdlr kommer jag att behöva göra ett inlägg.

- Vad händer med gemensamma lån vid skusan?
Den nollställs för mig och den andra parten tar över resten när skusan är slut? Korrekt?

- Vilken information kring min personliga ekonomi och mina övriga privata skulder får medlåntagaren?

Vore tacksam för svar av er som vet exakt vad det är som gäller.

Jag har fått så många olika svar här nu, så därdlr kommer jag att behöva göra ett inlägg.

Den nollställs för mig och den andra parten tar över resten när skusan är slut? Korrekt?

- Vilken information kring min personliga ekonomi och mina övriga privata skulder får medlåntagaren?

Jag har skuldsanering och i mina skulder finns två lån som jag har gemensamt med min fru. Ett lån avskrivs och ett annat får hon börja betala på när min skuldsanering är avslutad.

Min fru har inte fått någon information om mina övriga privata skulder, hon har bara fått ett brev från kfm om att jag blivit beviljad skuldsanering.

Vi hade ett gemensamt lån när min man fick skuldsanering. Jag fick fortsätta betala full månadskostnad på lånet, samtidigt ingick det i min mans sanering och fick utbetalt en gång per år. Lånet blev slutbetalt under saneringen och pengarna som betalas ut en gång per år kommer tillbaka .

Jag har skuldsanering och i mina skulder finns två lån som jag har gemensamt med min fru. Ett lån avskrivs och ett annat får hon börja betala på när min skuldsanering är avslutad.

Min fru har inte fått någon information om mina övriga privata skulder, hon har bara fått ett brev från kfm om att jag blivit beviljad skuldsanering.
Okej. Tack för informationen. Detta är så märkligt att jag har fått höra raka motsatsen. Jag har tyvärr en person som jag har ett lån gemensamt med som jag absolut inte vill ska få veta något mer om mig. Därav är jag orolig för vilken information medlåntagaren får. Jag fick nämligen höra att all information lämnas ut till denne också vid en eventuell sanering och detta är något jag absolut inte vill.

Vi hade ett gemensamt lån när min man fick skuldsanering. Jag fick fortsätta betala full månadskostnad på lånet, samtidigt ingick det i min mans sanering och fick utbetalt en gång per år. Lånet blev slutbetalt under saneringen och pengarna som betalas ut en gång per år kommer tillbaka .
Toppen tack. Vilken information kring honom och hans sanering fick du?

A fan, hur kommer det sig att ett lån avskrevs utan att medlånetagaren fick ta över betalningsskyldigheten?

A fan, hur kommer det sig att ett lån avskrevs utan att medlånetagaren fick ta över betalningsskyldigheten?

Utländskt bolån som min fru och jag hade. 238 tusen var restskulden när jag ansökte om skuldsanering och när skuldsaneringen är klar är det 163 tusen kronor kvar att betala på den skulden men den avskrivs i sin helhet.

Och ja, visst är det märkligt att min fru inte behöver betala något på ett annat lån som jag har sanering för och som hon står som medlåntagare på. Inkassobolaget som har denna skuld har bara sagt att dom kommer söka upp henne när saneringen är klar och kräva henne på resten som återstår.

Det stämmer, för det fick min fru också, ett brev från kfm om att jag sökt skuldsanering och att jag sedan blev beviljad.
Tack. Då borde det inte vara så att fler uppgifter nämns eftersom att era respektive ej fått någon mer information än att en sanering har sökts och sen godkänts.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp