Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gemensamt lån kronofogden

Hej jag sitter i en situation där jag funderar på att släppa allt till fogden.
Jag har lån på ca 1.8 miljoner uppdelat på massa blanco/sms lån.

Till min fundering ett av lånen på ca 300,000 har jag en medsökande. Hur funkar detta? jag förstår ju att dom kommer att driva in hela skulden från antingen mig eller medsökande,

säg att jag har löneutmätning eller skuldsanering så kommer ju en liten del bli avbetalt. Väntar dom tills min utmätning/sanering är klar innan dom börjar plocka pengar från den medsökande eller kommer det ske samtidigt som utmätningen/saneringen?

Tack

Det kommer skickas som föreläggande även för din medlånetagare ! Dock så kan dom välja att inte göra det med ! För bank norwegian har inte skickat det till inkasso eller kronofogden för min sambo :)

Såg nu att dom med skickat hennes skuld till föreläggande :) så dom skickar båda ! Vi ville dom skulle skicka båda två för då får dom betalt från båda utmätningarna !

Okej :) på kronofogdens hemsida kan man ju räkna ut förbehållsbelopp. Är det vad jag får behålla eller är det för hela hushållet?

Din medsökande får betala hela månadsbeloppet om du får sanering.

Okej :) på kronofogdens hemsida kan man ju räkna ut förbehållsbelopp. Är det vad jag får behålla eller är det för hela hushållet?
Det är ditt förbehållsbelopp ! Så är inte fin fru eller sambo hos kronofogden har ni hennes lön också att röra er med ! :)

Okej för det står att mitt förbehållsbelopp är 10500sek och det kändes så högt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp