Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gemensamma lån men separerade

Hej
Jag har en fundering, jag och mitt ex har en del skulder tillsammans och han har utmätning på sin lön och jag får inte eftersom jag har för låg inkomst. Ansökte om skuldsanering som nekades pga av att dom ansåg inte att jag gjort allt jag kan för att betala mina skulder vilket var ett tungt besked att få då jag gjort allt jag kunnat och lite till. Och jag kommer aldrig kunna betala dessa skulder inom snar framtid då det är ganska stora och jag kan inte få högre inkomst då jag har hand om våra 4 barn på heltid. Vad händer med skulderna när bara han betalar och inte jag? Jag ska söka skuldsanering igen snart och kommer försöka tills jag förhoppningsvis får ett godkännande nån gång. Vad händer om jag får en skuldsanering senare? Tänker eftersom lånen är gemensamma? För just nu står ju totalbeloppet för oss båda när jag loggar in på kronofogden och kollar. Livet känns ganska meningslöst just nu och det här tar verkligen på mitt psyke att veta att allt bara tickar på men inget händer.

Varför kan du inte få högre lön för att du har fyra barn? Dom går väll i skolan/fritids så du kan jobba?
Skuldsanering är svårt att få. Hur höga är skulderna?

Skuldsanering är inte jättesvårt att gå.

Det som händer är att exet får betala allt du inte betalar. Ni har ju skrivit på att ni tänkt betala solidariskt, att ni kan betala allt om det behövs och det är vad som händer.

Hur gamla är dina barn och varför skulle du inte kunna få högre inkomst pga att du har barn? Du har väl barnomsorg?

Barnen är 4, 8, 11 och 13. Jag jobbar heltid inom vården.

Vad anser dom du inte har gjort för att betala dina skulder?
Du jobbar heltid...med 4 barn lär du inte kunna jobba extra så mycket.
Får du underhåll från ditt ex? Kan du få billigare boende? Har du sålt det du kan sälja? Försökt förhandla med inkassobolag?
Har man inte utrymme till löneutmätning så kan det ju vara svårt att förhandla till sig något bra också.
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp