Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ge moneybank inkasso

Jag fick en betalningsanmärkning a v Gemoneybank häromdagen, fast vi har hållit kontakt hela tiden, och att det inte har gått till inkasso än, det suger!
Någon som är i samma sits?

då har du ev fått anm som gäller missbrukad kredit.det är något som banker använder sig av.och det är inte kul kan jag säga.det är allvarlig anmärkning.och kommer ev försvåra för dig söka nya lån.spelar ingen roll hur mycket kontakt ni har.har man varit grovt eftersatt med betalningen så blir det så här.även om man sen hör av sig får en ny avbplan lägre belopp eller annan uppgörelse och det verkar ljust och de verkar så hjälpsamma så ja de kan ge anm.

Jag har oxå fått prick om "missbrukad kredit" hos Ge Money bank,det var när de sa upp krediten och det gick till deras inkasso som heter Svensk reverskontroll,det var dock inga problem att få avbetalnings plan där! Men det är ju inte kul med en sådan prick...
Undrar samtidigt här om någon vet om man inte ens kan bli godkänd hos bluestep när man fått missbrukad kredit? Tänkte försöka med dem för att kunna lösa alla skulder genom lån med fastigheten som säkerhet....de godtar ju bet anmärkningar men en sån här prick vet man ju inte.....

Inga problem hade det själv tidigare missbrukad kedit, fick lån hos Bluestep med fastigheten som säkerhet, men de vill ha alla bostadslån inklusive bottenlånet så det blir helt annan ränta för dig

Jag har oxå fått prick om "missbrukad kredit" hos Ge Money bank,det var när de sa upp krediten och det gick till deras inkasso som heter Svensk reverskontroll,det var dock inga problem att få avbetalnings plan där! Men det är ju inte kul med en sådan prick...
Undrar samtidigt här om någon vet om man inte ens kan bli godkänd hos bluestep när man fått missbrukad kredit? Tänkte försöka med dem för att kunna lösa alla skulder genom lån med fastigheten som säkerhet....de godtar ju bet anmärkningar men en sån här prick vet man ju inte.....

man kan få lån hos dessa och andra banker bara man inte har skuldsaldo hos kfm.då vill de inte ge lån.jag och min man skulle söka bolån o det var stopp hos alla pga skuldsaldot mitt.var tvungen lösa det innan.men det gick ju inte.fick samma svar hos alla banker.så det borde betyda att en sådan här prick inte skall vara problem.men som vanligt bäst kolla med dom för rätt svar.det var länge sedan jag sökte.så menar kanske de har ändrat villkoren.

Å Tack...det låter ju bra!Gäller ju oxå att det finns utrymme att låna på,men vad jag förstår så värderar de väl huset innan,så jag hoppas verkligen att detta går i lås.
Behöver man ha nån annan som ska skriva på för att intyga att "jag är jag" och sända in kopia på Legitimation osv? Tacksam för svar och om det är nåt annat viktigt man ska tänka på inför ansökan så tar jag gärna emot tips och råd!! / Mvh Lisa

Vad vill du veta hade Bluestep mellan 2005-2008 men de krävde då alla bostadslån som någon annan angivit men just då för mig fanns inget annat alternativ. 2011 fick jag lån hos Svea skuldfinaninsiering för att lösa blancolån då jag hade en anmärkning pga en missbrukad kredit som försvann 2012. Så fråga mig om dessa båda. Om man läser på Bluesteps sida så rekommenderar de en webansökan och de kontaktar dig då, de tar ingen kreditupplysning och du förbinder dig inte till något i det läget.

Senast ändrad:
Ge moneybank

Fick oxå en prick, trots kontakt och betalningsöverenskommelse hos Ge Moneybank lämnade dom över till inkasso reverskontroll och där med en prick,, mycket missnöjd kund och när jag påpekade vad som sagts och vad vi pratade om fick jag bara till svar att pricken ligger i 3 år och dom tänker inte ta bort den,, nu strider jag och har bevis på samtalen som visar att jag har rätt och trots beslut plockar dom inte bort pricken.. Aldrig mer Ge moneybank .

aldrig mer gemoneybank

Har också fått prick av Gemoney bank, vi hade avtal och allting, mailkonversationer hit och dit, ändå skickar dom det vidare till sitt inkasso bolag och ger mig en prick, usch!
Har nu en avbetalningsplan från svensk reverskontroll, men månads avbetalningarna är lika höga hos dom som dom var hos Gemoneybank, vad är det då för skillnad??
Och räntan bara tickar på, suck!
Jag söker nog skuldsanering hos någon snart, svea, är dom bra?

Hur många betalningar har ni missat när det går vidare till inkasso hos Ge?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp