Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gdpr och kronofogden

Jag har inte hört något särskilt ang gpdr i jobbsammanhanget.

Märkligt, för Ni om några borde väll involveras i detta? Jag, som enkom arbetar i fastighetsbranschen har redan fått gå 2 obligatoriska utbildningar i just detta med GDPR och allt vad det innebär i form av info vi har om våra hyresgäster, etc i våra system. Vad som anses vara relevant info, vad som inte får anges i våra CRM system, etc etc....

Märkligt, för Ni om några borde väll involveras i detta? Jag, som enkom arbetar i fastighetsbranschen har redan fått gå 2 obligatoriska utbildningar i just detta med GDPR och allt vad det innebär i form av info vi har om våra hyresgäster, etc i våra system. Vad som anses vara relevant info, vad som inte får anges i våra CRM system, etc etc....
Det blir värre för "privata" bolag än för myndigheter och exempelvis sjukhus. Som "privat" bolag får du exempelvis inte skriva vad som helst, exempelvis att kunden är morgontrött så ring inte innan kl 12...

Det blir värre för "privata" bolag än för myndigheter och exempelvis sjukhus. Som "privat" bolag får du exempelvis inte skriva vad som helst, exempelvis att kunden är morgontrött så ring inte innan kl 12...

Precis, det blev ju ett oerhört rabalder häromåret i media då det uppdagades att ett fastighetsbolag här i Malmö skrev ner ganska så hemska kommentarer om sina bostadshyresgäster i sina CRM system... Detta fick hela branschen att ta till action per omgående, så vi är hårt hållna i detta avseende även då vi enkom äger/förvaltar kommersiella fastigheter.

Jag tror att Avida gav mig avslag för att jag 2013 hade en skuld/lån hos dom som jag inte skötte så bra. Då har dom sparat dessa uppgifter 5 år.

Tror ni att dom har rätt till att spara dessa uppgifter med den nya lagstiftningen som kommer att komma?

Jag tror att Avida gav mig avslag för att jag 2013 hade en skuld/lån hos dom som jag inte skötte så bra. Då har dom sparat dessa uppgifter 5 år.

Tror ni att dom har rätt till att spara dessa uppgifter med den nya lagstiftningen som kommer att komma?

Jag tror att man får spara detta vidare, på vilken grund vet jag inte men jag hsr svårt att tro att man inte skulle få det.

Du ger inte mycket för den här nya lagstiftningen Lasse :D

Du ger inte mycket för den här nya lagstiftningen Lasse :D

Var på ett möte i ett icke jobbsamanhang och där hade man rett ut att det inte blev någon större skillnad

Beror på som sagt för vem, fråga telekombranschen,försäkringsbranschen,finansbranschen och elbranschen så ska du få höra hur stor förändring det är...

Inom det kommunala blir det stora förändringar så jag tror att både myndigheter och finansbolag ändå måste utvärdera sina kunduppgifter för att kunna motivera varför de lagrar vissa uppgifter.
Jag skulle gärna höra motiveringen till varför man sparar antal förelägganden i så lång tid som 3 år.
Finns säkert en bra förklaring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp