Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gammalt lån luddigt låneavtal

Hej fick för 4 veckor sedan den roliga upptäckten att mitt skuldsaldo var på 30000. Efter att inkassobolah skickat in en gammal skuld från 2014 till kronofogden den har tydligen vart där tidigare. Men inte sen 2014, problemet för mig som många andra här är att jag har haft alla långivare runt 2013-14 så är det väldigt svårt och hålla koll. Jag har gjort en invändan till kronofogden då jag inte har fått något kreditavtal av låneföretaget på 4 veckor. Idag kom låne avtalet som visar ränta osv men inte till vilket konto det har betalas ut till eller att jag har signerat avtalet på något sätt. Är det låneavtalet verkligen giltigt?

Jag har i stort sätt IDENTISK problematik som jag precis mailade @Lasseman om.
Dock var min skuld reglerad när detta skedde.

Aha terry. Har funderat på att kontakta en jurist för att gå vidare med det här. Har du kommit fram till något i ärendet ?

Jag sammanställde ett mail :

Hej, jag har varit med om en sällan skådad skandal. Ni får ha lite överseende med att det kan uppfattas rörigt och otydligt men i sådanafall får ni helt enkelt ställa följdfrågor, skulle det vara som så att alla datum och belopp inte stämmer så ber jag er ha överseende med detta då det är flera år sedan detta inträffade och jag har gång på gång försökt få till stånd en lösning men ingenting händer.
Jag vill börja med att säga att jag haft en skuld hos er på kanske 500.000-600.000 kronor hos er och säkert 35 anmärkningar. Allt detta är numera åtgärdat,löst,betalat och ordnat. Allt utom en enda liten detalj.

Det finns ett företag i Sverige som heter eller rättare sagt Gothia Inkasso. Detta företaget finns inte mer alternativt dom har gått över till att bli ett nytt institut som heter Arvato.
Av alla dessa skulder jag haft så var en av dom till Arvato/Gothia. Jag skrev på ett föreläggandet som jag fick av dom för något år sedan (kanske 2014-2015) accepterade skulden och sedermera betalade skulden precis som man ska göra. Jag gjorde rätt för mig.
Det som sen händer är det som är det stora problemet. 2017 i april/maj månadsskiftet så händer detta som gör mig frustrerat. Dom skickar en NY skuld som inte var korrekt till er. Jag hade alltså inget otalt eller obetalt med dom och då jag tidigare signerat ett föreläggande hos er gällande dom så hade jag inte ens chansen att bestrida denna skulden fast det var ett annat belopp - ett betalat belopp.

Jag blir i den vevan rasande och ringer Gothia. Dom menar på att när dom bytte till Arvato att dom hade lite utmaningar tekniskt och systemet strulade till det. Dom bad helt enkelt om ursäkt, skulden återkallades, anmärkningen togs bort (dvs dom gjorde rätt för sig hos UC) MEN det historiska skulsaldot för april/maj 2017 står fortfarande kvar hos er vilket belastar min kreditvärdighet och strular nu när jag vill köpa bostad.
Detta är djupt olycklig och jag känner mig maktlös när jag inte har gjort något. Jag har pratat med Gothia som säger att dom är Arvato nu och att dom gjorde allt dom kunde men dom glömde helt bort "rättningen" dvs begära att ni ska radera denna felaktiga skuldsaldohistorik och att dom numera heter Arvato.

Jag har ringt och ringt och ringt och mailat men ingenting händer. Ni måste hjälpa mig för jag har i 10 år kämpat för att bli skuldfri och göra rätt för mig och nu när jag äntligen är det så är mitt problem att en felaktig historisk skuld belastar min kreditvärdighet för att ni och Arvato bollar ärendet mellan varandra.
Snälla snälla jag ber er åtgärda felaktigheten och radera historiken som är fel!!

Komiskt att vi har problem med samma bolag...

Iallafall har min mor kontakt en jurist om avtalet återkommer. Du kan pma mig din mail så kan jag ge bättre information eftersom åt dig om du vill.

Hej fick för 4 veckor sedan den roliga upptäckten att mitt skuldsaldo var på 30000. Efter att inkassobolah skickat in en gammal skuld från 2014 till kronofogden den har tydligen vart där tidigare. Men inte sen 2014, problemet för mig som många andra här är att jag har haft alla långivare runt 2013-14 så är det väldigt svårt och hålla koll. Jag har gjort en invändan till kronofogden då jag inte har fått något kreditavtal av låneföretaget på 4 veckor. Idag kom låne avtalet som visar ränta osv men inte till vilket konto det har betalas ut till eller att jag har signerat avtalet på något sätt. Är det låneavtalet verkligen giltigt?

Det tror jag är en sak som inte kan prövas i invändningen, då det är något som härrör sig i tid före utslaget, det blir snarare att begära resning i hovrätten av själva utslaget.
I och med att det finns ett lagakraftvunnet utslag så blir det bakom det hela inte så jätteintressant.

Lasseman så jag måste göra en resning i hovrätten för att få igenom det? Vad blir konesekvenserna om det inte skulle gå igenom?

Lasseman så jag måste göra en resning i hovrätten för att få igenom det? Vad blir konesekvenserna om det inte skulle gå igenom?

Jag kan ju inte veta vad som händer med din invändning, men utifrån alla invändningar jag sett och utfallet på dom skulle jag gissa att den inte går igenom.

Om inte resning går igenom så är det att betala son gäller.

Komiskt att vi har problem med samma bolag...

Nja.
Som jag skrev i mailet så verkar Arvato skickat massa sådana här fall till KFM när dom blev just Arvato.
Så många andra kunder drabbades också vilket jag ska försöka påtala för dom om dom skulle krångla,
Hur som helst jag kommer hålla dig uppdaterad hur det går för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp