Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Göra flera låneansökan exakt samtidigt?! Fungerar det Hmm..

Hej Lånsmartisar =),
Har en undran då jag tänkt ta privat/blanco lån.
Skulle det funka att göra låneansökan på ex. 3-4 banker i princip exakt samtidigt, Dvs. att man trycker på knappen mer eller mindre samtidigt.
Då bankerna får en kopia så tänker jag att UC inte snappar upp så tätt inpå förfrågningar.
Alltså att bankerna får sin kopia på min kreditUpplysning men utan några andra förfrågningar då detta gjordes så snabbt att UC inte hunnit "reagera". Dvs. varje utav dessa banker ser att det bara gjorts en förfrågan då den kopian de får inte är uppdateringsbar?!

Jag har tänkt på det då man inte vill få flera förfrågningar men samt att man på så sätt kan välja det lån som passar en bäst utan att nån utav bankerna tar hänsyn till de flera förfrågningar.

Vill inte heller använda mig av låneförmedlare då jag hört att det är bättre att köra direkt mot storbankerna.

Snälla hjälp nån smart fin själ! =)

Med vänlig hälsning,
Hanna

Det uppdateras omgående och någon av förfrågningarna kommer alltid hinna före den andra, så det kommer synas.

Hej Lånsmartisar =),
Har en undran då jag tänkt ta privat/blanco lån.
Skulle det funka att göra låneansökan på ex. 3-4 banker i princip exakt samtidigt, Dvs. att man trycker på knappen mer eller mindre samtidigt.
Då bankerna får en kopia så tänker jag att UC inte snappar upp så tätt inpå förfrågningar.
Alltså att bankerna får sin kopia på min kreditUpplysning men utan några andra förfrågningar då detta gjordes så snabbt att UC inte hunnit "reagera". Dvs. varje utav dessa banker ser att det bara gjorts en förfrågan då den kopian de får inte är uppdateringsbar?!

Jag har tänkt på det då man inte vill få flera förfrågningar men samt att man på så sätt kan välja det lån som passar en bäst utan att nån utav bankerna tar hänsyn till de flera förfrågningar.

Vill inte heller använda mig av låneförmedlare då jag hört att det är bättre att köra direkt mot storbankerna.

Snälla hjälp nån smart fin själ! =)

Med vänlig hälsning,
Hanna
Så dåliga är inte låneförmedlare. Att agera som du beskriver riskerar du att blir upptäckt, ex vis att UC kontaktar bankerna och du blir svartlistad.

Nu har jag inte gjort så i år, men historiskt har jag gjort det och då fungerade det fint, fick massor med lån, därför UC är sura tro, blåste dom för 10-15 år sen

Hej igen,
Det handlar ju inte i grund och botten om att lura någon. Utan att man själv kommer undan utan att ha gjort flera låneansökningar. Men får liksom ett bredare antal att välja bland.
UC kan väl inte ringa runt till banker och säga, -"En person tar flera ansökningar samtidigt, svarta lista henne". Det låter märligt.. hmm.

Hej igen,
Det handlar ju inte i grund och botten om att lura någon. Utan att man själv kommer undan utan att ha gjort flera låneansökningar. Men får liksom ett bredare antal att välja bland.
UC kan väl inte ringa runt till banker och säga, -"En person tar flera ansökningar samtidigt, svarta lista henne". Det låter märligt.. hmm.
Du försöker visst lura systemet. Gör du 4 ansökningar kan du i praktiken ta 4 lån. Precis som svartRöd skriver så lär UC inte bli positiva, vilket kommer kosta i dåligt kreditbetyg länge.

Hej igen,

Om du skulle lyckas ansöka utan att uc hinner uppdateras, så skulle Uc kunna skicka en rättelse någon timme senare och dina lån hävs innan det är utbetalt och du sitter där med e.x 4 FF.

Jag har även svårt och tro att UCs digitala systemet inte är i realtid.
Jag blev ID-kapad och det gjordes många FF (7st) på korttid och deras system varnade.

Men var det en UC-förfrågning som registrerades?
Problemet som jag ser det är att alla bolag - EXAKT ALLA. Tar även en Micro-UC på beloppet (väl?)
Alltså först tar dom en vanlig via Lendo och sen en Micro-UC där dom i sådana fall kan se att jag gjort 2 upplysningar via exempelvis Adivsa och Lendo??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp