Kan vara att ta i att säga men..Nej, det är inte olagligt.
Jag menar endast i den specifika situationen där man planerar börja ansöka om skuldsanering om säg 12-18 månader bort och är så skuldsatt att man är kört för 10-15 år, men kanske inte nog kört för skuldsanering, där man kan bli riskerar att bli nekad på håret för att man inte är nog insolvent. Då kan man spara många år på att skuldsätta sig lite till och göra sig skälig i framtiden för skuldsanering innan man släpper skulderna.Låter ju lite tveksamt att uppmana till utökad skuldsättning...
Tycker oavsett att det är tveksamt. Jag har förstått att har inställning att skuldsanering ska man ha och det är målet, men att öka skuldsättning för att bli kvalificerat insolvent är inte rimligt.Jag menar endast i den specifika situationen där man planerar börja ansöka om skuldsanering om säg 12-18 månader bort och är så skuldsatt att man är kört för 10-15 år, men kanske inte nog kört för skuldsanering, där man kan bli riskerar att bli nekad på håret för att man inte är nog insolvent. Då kan man spara många år på att skuldsätta sig lite till och göra sig skälig i framtiden för skuldsanering innan man släpper skulderna.
Men i övrigt skulle jag aldrig uppmana till utökad skuldsättning
Absolut inte. Men ibland är ju omoraliska strategier det som kan hjälpa en. Ibland, alltså.Tycker oavsett att det är tveksamt. Jag har förstått att har inställning att skuldsanering ska man ha och det är målet, men att öka skuldsättning för att bli kvalificerat insolvent är inte rimligt.