Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gömma dator från kronofogden

Föredrar PC, men det där påståendet stämmer endast om man vill spela numera.

Apples nya laptops med M1 chipet är helt överlägsna, billigare och har bättre värde att sälja i andra hand.
Ahh ok, jag trodde det var för tidigt att säga. Tester är en sak, verkligheten en annan men du kan ha rätt.

Det finns dock fortfarande ingen anledning att lägga 30K då eller hur?

30 000 är väl inte särskilt mycket för en dator. Det är vad en ordinär jobbdator typ HP Zbook kostar. Säg att det är vad man får betala för datorernas motsvarighet till en Volvo kombi. Sedan finns det enklare datorer på Elgiganten för en femtedel av den kostnaden, men det är ju skräp.

30 000 är väl inte särskilt mycket för en dator. Det är vad en ordinär jobbdator typ HP Zbook kostar. Säg att det är vad man får betala för datorernas motsvarighet till en Volvo kombi. Sedan finns det enklare datorer på Elgiganten för en femtedel av den kostnaden, men det är ju skräp.
Det är alldeles för mycket pengar för en dator alldeles oavsett. Visst får du en genom jobbet som oftast sker är det väl en sak men det behövs inga datorer för 30000 om man typ inte är en hardcore-gamer eller typ arkitekt, jobbar med 3D osv.

Det är väl ändå ett rätt märkligt påstående? På konsumentnivå är 30 000 i princip den dyraste datorn du kan få tag på hos de stora elektronikladorna som Netonnet och Elgiganten (med ett par extremt få undantag)... Bygger man dessutom ihop den själv finns det rätt få anledningar att man ska behöva gå över 15 000 för en riktigt bra dator.

Kikade på auktioner dom gör, fanns inte en dator att köpa på KF auktion. Man verkar dock utmäta typ Xbox och PS konsoller.
Är ju rätt svårt att veta om en dator har ett värde för någon som kommer på besök från KF, kan se ut att vara i bra skick men innehållet i datorn är ren skit.

Man har säkerligen försökt förut men fick ett lager av datorer :)

Kikade på auktioner dom gör, fanns inte en dator att köpa på KF auktion. Man verkar dock utmäta typ Xbox och PS konsoller.
Är ju rätt svårt att veta om en dator har ett värde för någon som kommer på besök från KF, kan se ut att vara i bra skick men innehållet i datorn är ren skit.

Man har säkerligen försökt förut men fick ett lager av datorer :)

Mycket som säljs på auktion har ju inte utmätts vid hembesök utan till exempel lämnats kvar av folk som har blivit vräkta eller i dödsbon osv.

Det är väl ändå ett rätt märkligt påstående? På konsumentnivå är 30 000 i princip den dyraste datorn du kan få tag på hos de stora elektronikladorna som Netonnet och Elgiganten (med ett par extremt få undantag)... Bygger man dessutom ihop den själv finns det rätt få anledningar att man ska behöva gå över 15 000 för en riktigt bra dator.
Exakt så

Tror ni har missat vad hen skrev. Hen skrev att hen vill lägga dom pengarna nu för det kommer inte finnas möjlighet att köpa en ny dator i framtiden.

Att köpa en dator för 15.000 är mer normalt, men om 2-4 år så är den datorn skräp jämfört med spelen/datorerna som kommer finnas då.
Bygger hen en dator för 30k så är det en dator med komponenter som kommer klara sig närmare 7-10år fram och ändå ligga i fas med mer standard spel datorer då.

Tror ni har missat vad hen skrev. Hen skrev att hen vill lägga dom pengarna nu för det kommer inte finnas möjlighet att köpa en ny dator i framtiden.

Att köpa en dator för 15.000 är mer normalt, men om 2-4 år så är den datorn skräp jämfört med spelen/datorerna som kommer finnas då.
Bygger hen en dator för 30k så är det en dator med komponenter som kommer klara sig närmare 7-10år fram och ändå ligga i fas med mer standard spel datorer då.
Ehm nej, den kommer också bli hopplöst daterad efter ett tag. Skulle jag arbeta med en dator som t.o.m är 5 år hade jag inte kunnat göra mitt jobb.

Bättre spara pengarna och köpa en ny om det behövs om några år isf.

Ehm nej, den kommer också bli hopplöst daterad efter ett tag. Skulle jag arbeta med en dator som t.o.m är 5 år hade jag inte kunnat göra mitt jobb.

Bättre spara pengarna och köpa en ny om det behövs om några år isf.
Huvudet på spiken där. Framtidssäker, njae, inte inom grafisk framställning eller 3D-modellering iaf.
Vi kör ca 3 år sedan byts hårdvaran ut...
Nya socklar, minneshastigheter, bussar, osv, osv gör uppgraderingar i stort sett lönlösa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp